Опис, аналіз й інтерпретація творів декоративно-прикладного мистецтва

Автор(и)

  • Тетяна Омелянівна Ямницька викладач вищої категорії Вижницького коледжу прикладного мистецтва ім. В. Ю. Шкрібляка, м. Вижниця, Чернівецька обл., Україна

DOI:

https://doi.org/10.32405/2308-8885-2019-1-8

Ключові слова:

твори, декоративно-прикладного мистецтва, опис, аналіз, інтерпретація, формальний метод, стилістичний метод, іконографічний метод, семіотичний метод, алгоритм аналізу

Анотація

У статті йдеться про опрацювання творів студентами коледжу в процесі вивчення курсу «Історія декоративно-прикладного мистецтва», висвітлюється педагогічний інструментарій для цієї роботи, що включає опис, аналіз і інтерпретацію твору. Розкривається сутність таких методів, як формальний, стилістичний, іконографічний, семіотичний. Розглядаються особливості інтерпретації як діяльності, спрямованої на творче осягнення авторського задуму. Пропонуються алгоритми здійснення опису й аналізу, а також приклади їх застосування в дослідженні творів різних видів декоративно-прикладного мистецтва. Матеріал є корисним для вчителів мистецтва загальноосвітніх навчальних закладів у організації процесу сприймання та інтерпретації творів мистецтва учнями основної і старшої школи.

Посилання

Antonovych, Ye. A., Zakharchuk-Chuhai, R. V., & Stankevych, M. Ye. 1993. Dekoratyvno-prykladne mystetstvo [Decorative and applied art]. Lviv: Svit.

Velflin, G. (2016). Osnovnye poniatia istorii iskusstv. Problema evoliutsii stilia v novom iskusstve [Basic concepts of art history. The problem of the evolution of style in a new art]. Moscow: V. Shevchuk.

Gerbert, Z. (2008). Varvar u sadu [Barbarian in the garden]. Kyiv: Dukh i litera.

Kashuba, L. I., Taran, M. O., & Rychko, V. K. (2001). Obrazotvorche mystetstvo v pochatkovii shkoli [Fine art in primary school]. Ternopil: MH Malva–OSO.

Levytska, M. (n. d.) Doslidzhennia tvoru mystetstva: opys – analiz – interpretatsiia [Study of a work of art: Description – analysis – interpretation]. Mystetskyi Almanakh «Artes». Retrieved from https://artes-almanac.com/opys_analiz_interpretacija/

Pichkur, M. I. (2003). Pedahohichne keruvannia formuvanniam khudozhnoho spryiniattia shkoliariv [Pedagogical management of the formation of schoolchildren’ artistic perception]. Mystetstvo i Osvita, 4, 14-20.

Plazovska, L. V. (2010). Formuvannia umin khudozhno-obraznoho analizu tvoriv dekoratyvnoho mystetstva u studentiv vyshchykh pedahohichnykh navchalnykh zakladiv [The formation of skills of artistic analysis of works of decorative art of students of higher educational institutions] (Doctoral dissertation, Kyiv).

Seleznova, A. V. (2015). Osnovy ornamentalnoi pobudovy kompozytsii vesilnoho rushnyka [The basics of ornamental construction of the composition of a wedding towel]. In Visnyk KNUKiM. Seriia: Mystetstvoznavstvo: Vol. 33 (pp. 131-139). Retrieved from http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vknukim_myst_2015_33_20

Sotska, H., & Shmelova, T. (2016). Slovnyk mystetskykh terminiv [Dictionary of artistic notions]. Kherson: Star.

Shpytalova, O. V. (2016). Formuvannia tvorchoi osobystosti studenta zasobamy narodnoho dekoratyvno-prykladnoho mystetstva [The formation of student’s creative personality by means of folk decorative and applied arts]. Pedahohichni Nauky: Teoriia, Istoriia, Innovatsiini Tekhnolohii, 2, 77-84. Retrieved from http://nbuv.gov.ua/UJRN/pednauk_2016_2_12

Опубліковано

2019-02-28

Як цитувати

Ямницька, Т. О. (2019). Опис, аналіз й інтерпретація творів декоративно-прикладного мистецтва . Мистецтво та освіта, (1(91), 39–45. https://doi.org/10.32405/2308-8885-2019-1-8