Ритмічно-комунікаційні вправи на уроках мистецтва
DOI:
https://doi.org/10.32405/2308-8885-2018-4-7-13Ключові слова:
ритмічно-комунікаційні вправи, уроки мистецтва, комунікація через мистецтвоАнотація
Актуалізовані питання реалізації на уроках мистецтва в загальноосвітніх навчальних закладах змістової лінії «Комунікація через мистецтво». Наведені визначення понять комунікація та комунікативність, художня комунікація у працях дослідників, окреслені функції комунікації в навчальному процесі та конкретизовані в площині уроків мистецтва у школі. Проаналізовні форми і методи реалізації змістової лінії «Комунікація через мистецтво» у нових підручниках з мистецтва в 1 класі. Запропоновані, як один із варіантів досягнення цієї мети, ритмічно-комунікаційні вправи, що інтегрують ритмічні вправи, звукові жести Bodi percussion і спрямовані на розвиток музичних здібностей і налагодження мистецької комунікації учнів.
Посилання
Video rukhanka “Ya dali idu, idu” (anhlomovnyi variant) [Video Movement “I let her go, go” (English version]. YouTube. Retrieved from https://www.youtube.com/watch?v=Nwm_Xl2aNug
Kalinichenko, O. V., & Arystova, L. S. (2018). Pidruchnyk intehrovanoho kursu dlia 1 klasu zakladiv zahalnoi serednoi osvity [Textbook for an integrated course for 1st grade of institutions of general secondary education]. Kyiv: Vydavnychyi dim "Osvita".
Kizilova, H. O., & Shulko, O. A. (2018). Pidruchnyk intehrovanoho kursu dlia 1 klasu zakladiv zahalnoi serednoi osvity [Art. Textbook for an integrated course for 1st grade of institutions of general secondary education]. Ternopil: Aston.
Kondratova, L. (2018). Pidruchnyk intehrovanoho kursu dlia 1 klasu zakladiv zahalnoi serednoi osvity [Art. Textbook for an integrated course for 1st grade of institutions of general secondary education]. Ternopil: Navchalna knyha – Bohdan.
Liemesheva, N. A. (2018). Mystetstvo: pidruchnyk intehrovanoho kursu dlia 1 klasu zakladiv zahalnoi serednoi osvity [Art: Textbook for an integrated course for 1st grade of institutions of general secondary education]. Kamianets-Podilskyi: Abetka.
Masol, L. M., Haidamaka, O. V., & Kolotylo, O. M. (2018). Mystetstvo: pidruchnyk intehrovanoho kursu dlia 1 klasu zakladiv zahalnoi serednoi osvity [Art: Textbook for an integrated course for 1st grade of institutions of general secondary education]. Kyiv:
The Cabinet of Ministers of Ukraine. (2018). Pro zatverdzhennia Derzhavnoho standartu pochatkovoi osvity [On Approval of the State Standard of Primary Education] (Resolution No 87, February 21). Retrieved from http://nus.org.ua/news/uryad-opublikuvav-novyj-derzhstandart-pochatkovoyi-osvity-dokument/
Rublia, T. Ye., & Shchehlova, Sh. L. (2018). Mystetstvo: pidruchnyk intehrovanoho kursu dlia 1 klasu zakladiv zahalnoi serednoi osvity [Art: Textbook for an integrated course for 1st grade of institutions of general secondary education]. Kharkiv: Vyd-vo «Ranok».
Syniavskyi, V.V., & Serheieienkova, O.P. (2007). Psykholohichnyi slovnyk [Psychological Dictionary]. Kyiv: Naukovyi svit.
Smirnov, B. F. (2004). Dirizherskoe iskusstvo kak khudozhestvennyi i sotsiokulturnyi fenomen [Conducting art as an artistic and socio-cultural phenomenon]. (Doctoral dissertation, Cheliabinsk).
Typovi osvitni prohramy dlia zakladiv zahalnoi serednoi osvity 1-2 klasy [Typical educational programs for institutions of general secondary education 1-2 grades]. (2018). Kyiv: TD «Osvita-Tsentr plius».
Cheremisin, A. M. (2004). Muzykalno-kommunikativnoe sobytie: faktory formirovaniia muzykalnogo diskursa [Musical and communicative event: Factors of formation of musical discourse]. (Doctoral dissertation, Tambov).