Учні нової української школи як носії "нової грамотності" і суб’єкти освітнього процесу

Автор(и)

  • Галина Миколаївна Гич кандидат педагогічних наук, доцент, завідувач кафедри теорії й методики мовно-літературної та художньо-естетичної освіти Миколаївського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти, м. Миколаїв

DOI:

https://doi.org/10.32405/2308-8885-2019-1-3

Ключові слова:

нова грамотність, учні, нове читання, методики, прийоми і технології навчання, компетентнісно-діяльнісний урок

Анотація

Статтю присвячено феномена «нової грамотності», який визначає суттєві зміни у шкільній освіті ХХІ століття. Розглянуто окремі психофізіологічні особливості поведінки учнів як носіїв такої грамотності та суб’єктів освітнього процесу. Теоретичні поняття проаналізовано з метою визначення можливих дій учителя в умовах побудови Нової української школи. Запропоновано конкретні методики, прийоми й технології навчання, які можуть використовувати вчителі для розробки стратегії й тактики компетентнісно-діяльнісного уроку.

Посилання

Hych, H. M. (2014). «Klipove myslennia» ditei ta pidlitkiv yak fenomen suchasnoho navchalnoho protsesu [“Clip thinking” of children and adolescents as a phenomenon of modern educational process]. Veresen, 3-4, 14–19; Hych, H. M. (2016). «Klipove myslennia» molodi: voroh chy druh navchannia? [“Clip thinking” of youth: An enemy or friend in studying?]. In Naukovi pratsi ChDU im. Petra Mohyly: Naukovo-metod. Vydan: Vol. 257. Issue 269. Pedahohika (pp. 38-42). Mykolaiv: Chornomorskyi derzhavnyi universytet im. P. Mohyly.

Kolesnikova, I. A. (2013). Novaia gramotnost i novaia negramotnost dvadtsat pervogo stoletiia [New literacy and new illiteracy of the twenty-first century]. Nepreryvnoe Obrazovanie: XXI vek, 2. DOI: 10.15393/j5.art.2013.2091

Kontseptsiia Novoi ukrainskoi shkoly: Kontseptualni zasady reformuvannia serednoi shkoly [New Ukrainian School: Conceptual principles of secondary school reform]. (2016). Kyiv.

Korostil, L. A. Pokolinnia Z: poshuk sposobiv pedahohichnoi vzaiemodii [Generation Z: the search for methods of pedagogical interaction]. Narodna osvita. Elektronne naukove vydannia. Retrieved from https://www.narodnaosvita.kiev.ua/?page_id=5229

Frumin, I. D., Dobriakova, M. S., Barannikov, K. A., & Remorenko, I. M. (2018). Universalnye kompetentnosti i novaia gramotnost: chemu uchit segodnia dlia uspekha zavtra. Predvarytelnye vyvody mezhdunarodnogo doklada o tendentsiiakh transformatsii shkolnogo obrazovaniia [Universal competencies and new literacy: What should learn today for success tomorrow. Preliminary conclusions of the international report on the tendencies of transformation of school education]. Moscow: NIU VShE. Sovremennaia Analitika obrazovaniia, 2 (19).

Feldshtein, D. I. (2010). Izmeniaiushchiisia rebenok v izmeniaiushchemsia mire: Psikhologo-pedagogicheskie problemy Novoi shkoly [Changing child in a changing world: Psychological and pedagogical problems of the New School]. Natsionalnyi Psikhologicheskii Zhurnal, 2 (4), 6–11.

Опубліковано

2019-02-28

Як цитувати

Гич, Г. М. (2019). Учні нової української школи як носії "нової грамотності" і суб’єкти освітнього процесу . Мистецтво та освіта, (1(91), 12–14. https://doi.org/10.32405/2308-8885-2019-1-3