Туристичний пленер: практичний досвід роботи зі студентами

Автор(и)

  • Віра Юріївна Фижделюк заступник директора Вижницького коледжу прикладного мистецтва ім. В. Ю. Шкрібляка, викладач рисунку, м. Вижниця, Чернівецька обл., Україна
  • Євген Георгійович Калинчук керівник фізичного виховання Вижницького коледжу прикладного мистецтва ім. В. Ю. Шкрібляка, м. Вижниця, Чернівецька обл., Україна

DOI:

https://doi.org/10.32405/2308-8885-2019-2-30-39

Ключові слова:

туристичний пленер, пленерна практика, студенти коледжу, краєзнавча робота, фізичне виховання

Анотація

Розглянуто туристичний пленер як форму роботи зі студентами коледжу в системі фахової підготовки спеціалістів образотворчого, декоративно-прикладного мистецтва та дизайну середовища (на базі Вижницького коледжу прикладного мистецтва ім. В. Ю. Шкрібляка). Висвітлено педагогічний потенціал туристичного пленеру, що поєднує художню, краєзнавчу і фізично-виховну складові. Виокремлено етапи туристичного пленеру: підготовчий, основний, заключний та методичні поради щодо їх реалізації. Наведено методичні рекомендації щодо виконання студентами пейзажу на пленері.

Посилання

Vysikailo, T. V. (2017). Formuvannia fakhovoi kompetentnosti maibutnikh uchyteliv obrazotvorchoho mystetstva u protsesi plenernoi praktyky [Formation of professional competence of future teachers of fine arts in the process of plain-air practice]. (Doctoral dissertation, Poltava).

Balsevich, V. K. (2002). Fizychna kultura dlia vsikh i dlia kozhnoho [Physical culture for everyone and for everyone]. Moscow: Fizkultura i sport.

Busko, A. D. (n. d.). Metodyka roboty nad arkhitekturnym obrazom na pleneri v protsesi navchannia zhyvopysu studentiv khudozhnikh spetsialnostei vyshchykh navchalnykh zakladiv [Methodology of work on the architectural image of the plein-air in the process of studying the art of students of artistic specialties of higher educational institutions]. Retrieved from http://naukam.triada.in.ua/index.php/konferentsiji/38-vosma-vseukrajinska-praktichno-piznavalna-konferentsiya-naukova-dumka-suchasnosti-i-majbutnogo/94-metodika-roboti-nad-arkhitekturnim-obrazom-na-pleneri-v-protsesi-navchannya-zhivopisu-studentiv-khudozhnikh-spetsialnostej-vishchikh-navchalnikh-zakladiv

Dmytriv, R. (2014). Fizychnyi rozvytok uchniv riznykh sotsialnykh hrup: stan i perspektyvy doslidzhennia v umovakh polikulturnoho seredovyshcha [Physical development of students of different social groups: State and prospects of research in a multicultural environment]. Osvitnii prostir. Naukovyi zhurnal, 2, 137-145.

Dutchak, M. V. (2009). Sport dlia vsikh v Ukraini: teoriia ta praktyka [Sports for all in Ukraine: Theory and practice]. Kyiv: Olimp. l-ra.

Noskova, S. A. (2003). K probleme sovershenstvovaniia fizkulturnogo obrazovaniia v vysshei shkole neprofilnogo tipa [On the problem of improvement of physical education in the higher school of non-specialized type]. Conference Proceedings «Covremennyi olimpiiskii sport i sport dlia vsekh»: Vol. 2 [“Contemporary Olympic Sports and Sports for All”]. Moscow.

Patsaliuk, I. (2018). Innovatsiini pidkhody do formuvannia pedahohichnykh kompetentnostei maibutnikh uchyteliv obrazotvorchoho mystetstva u protsesi samostiinoi roboty pid chas navchalnykh praktyk [Innovative approaches to the formation of pedagogical competences of future teachers of fine arts in the process of independent work during educational practices]. In Naukovi zapysky Ternopilskoho natsionalnoho pedahohichnoho universytetu imeni Volodymyra Hnatiuka. Seriia: pedahohika: Vol. 3 (pp. 72-80).Ternopil.

Praktykum tekhnolohii navchannia. Metodychni rozrobky praktychnykh zaniat vykladachiv Vyzhnytskoho koledzhu prykladnoho mystetstva im. V.Yu. Shkribliaka: Vol. 3. [Workshop on training technologies. Methodical handbook of practical lessons of teachers of the Vyzhnytsa College of Applied Arts. V. Yu. Shkribliaka]. (2018).Vyzhnytsia. Vyd-vo VKPM.

Rudenchenko, A. A. (2016). Rozvytok obdarovanosti studentiv vyshchykh navchalnykh zakladiv zasobamy etnodyzainu: teoriia i praktyka [Development of gifted students of higher educational institutions by means of ethno-design: Theory and practice]. Kyiv: Vyd-vo NPU im. M. P. Drahomanova.

Sova O.S. (2016). Systema navchalnykh zavdan z plenernoi praktyky maibutnikh uchyteliv obrazotvorchoho mystetstva [System of educational tasks in in plein-air practice of future teachers of fine arts]. Mystetstvo ta Osvita [Art and Education], 1 (79).

Sova O.S. (2018). Formuvannia khudozhno-pedahohichnykh umin maibutnikh uchyteliv obrazotvorchoho mystetstva v protsesi plenernoi praktyky [Formation of artistic and pedagogical skills of future teachers of fine arts in the process of plein-air practice]. (Doctoral dissertation, Kyiv).

Semeshko, E. (2010). Deiaki osoblyvosti vykonannia plenernykh etiudiv yak skladovoi khudozhnoi osvity [Some features of the implementation of the plein-air etudes as a component of artistic education]. In Problemy suchasnosti: zbirnyk naukovykh prats. Luhansk: LDIKM.

Tumanov, I. M. (2010). Rysunok, zhyvopys, skulptura: Teoretyko-metodolohichni osnovy kompleksnoho navchannia [Drawing, painting, sculpture: Theoretical and methodological foundations of integrated learning]. Lviv: Avers.

Fedoruk, O. K. (2010). Plenery yak mystetskyi dyskurs [Plein-air as artistic discourse]. Obrazotvorche Mystetstvo, 2/3, 2-6.

Shpak V.O. (2013). Osnovy zhyvopysu. Akvarel. [Basics of painting. Watercolor]. Kyiv.

Опубліковано

2019-06-14

Як цитувати

Фижделюк, В. Ю., & Калинчук, Є. Г. (2019). Туристичний пленер: практичний досвід роботи зі студентами. Мистецтво та освіта, (2 (92), 30–38. https://doi.org/10.32405/2308-8885-2019-2-30-39