Дидактичне значення використання етнічних орнаментальних протоформ у фаховій підготовці дизайнерів-графіків

Автор(и)

  • Микола Олександрович Пічкур кандидат педагогічних наук, доцент, професор кафедри образотворчого мистецтва, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини, м. Умань

DOI:

https://doi.org/10.32405/2308-8885-2019-4-52-57

Ключові слова:

орнаментальна протоформа, етнічна орнаментика, графічний дизайн, фахова підготовка дизайнерів-графіків

Анотація

У статті репрезентовано способи застосування національних орнаментальних мотивів у сучасному графічному дизайні й доведено перспективність екстраполювання цієї методології в історіографічному, теоретичному і практично-творчому напрямах опанування студентами-дизайнерами фахових дисциплін. Розкрито формальні й змістові аспекти використання етнічних орнаментальних протоформ як важливої основи для естетичної траєкторії розгортання графічного дизайн-проектування, особистісно-професійного розвитку суб’єктів цього виду творчості та дидактичного засобу в системі фахової підготовки майбутніх дизайнерів-графіків, що має велике значення для формування відповідного типу візуального мислення.

Посилання

Azizian, I. A., Dobritsyna, I. A., Lebedeva, G. S. (2002). Teoriia kompozitsii kak poetika arkhitektury [Theory of composition as a poetics of architecture]. Moscow: Progress-Traditsiia.

V Ukraini lyshe chotyry maistry rozvyvaiut unikalnyi samchykivskyi rozpys [In Ukraine, there are only four masters who develop unique samchik painting]. Retrieved from https://window.unian.ua/2319771-u-kievi-vidali-kalendar-na-pidtrimku-mayje-vtrachenogo-mistetstva.html

Zhdanov, D. A. (1969). Vozniknovenie abstraktnogo myshleniia [The origin of abstract thinking]. Kharkov: Izdatelstvo Kharkovskogo universiteta.

Ivanova, I. Yu. (2004). Obraz v iskusstve ornamenta [The image in the art of ornament] (Dissertation Abstract, Moscow).

Ivanov, N. A. (2015). Germenevtika ornamenta: k metodologi interpretatsii ornamentalnykh kompozitsii [Hermeneutics of ornamentation: Toward methodology of interpreting ornamental compositions] Mezhdunarodnyi Zhurnal Issledovatelei Kultury, 3, 14–25.

Logotip olimpiady Sochi 2014 [The logo of the Sochi 2014 Olympics]. Retrieved from http://brandbooki.ru/olimpiada_sochi_logo_corporate_identity/

Paslavska, L. O. (2014). Tradytsiina symvolika i ornamentyka u suchasnii etnodyzainerskii osviti [Traditional symbolism and ornamentation in modern ethno-design education]. Mystetstvoznavchi Zapysky, 26, 241–249.

Sidorenko, V. F. (2011). Protoformy znakoobrazovaniia v graficheskom dizaine [Protoforms of sign-making in graphic design]. In Metody i tekhnologii obucheniia izobrazitelnoi i proektnoi deiatelnosti: Mezhvuzovskii sbornik nauchnykh trudov: Vol. 5 (pp. 10–20). Moscow: MPGU.

Trynozhenko, L. S. (2010). Natsionalni motyvy suchasnoho hrafichnoho dyzainu v Ukraini yak zasib vizualnoi identyfikatsii [National motifs of modern graphic design in Ukraine as a means of visual identification]. In Visnyk Natsionalnoho universytetu «Lvivska politekhnika», Vol. 674: Arkhitektura, (pp. 188–191).

Kharuk Sergei, Kharuk Aleksandr [Kharuk Sergey, Kharuk Alexander]. Retrieved from https://arts.in.ua/artists/KharukS_A/

Khuntuimosia: vystavka 100 ukrainskykh patriotychnykh plakativ [Exhibition of 100 Ukrainian patriotic posters Khuntuimosia]. Retrieved from https://espreso.tv/article/2015/11/26/khuntuymosya_vystavka_100_ukrayinskykh_patriotychnykh_plakativ

EURO 2012 Poland – Ukraine. Retrieved from https://adit38.files.wordpress.com/2012/06/euro-2012-logo1.jpg

Опубліковано

2019-12-10

Як цитувати

Пічкур, М. О. (2019). Дидактичне значення використання етнічних орнаментальних протоформ у фаховій підготовці дизайнерів-графіків . Мистецтво та освіта, (4 (94), 52–57. https://doi.org/10.32405/2308-8885-2019-4-52-57