Колективне сюжетоскладання – ефективний метод ровзитку мовленнєвотворчої діяльності дошкільників

Автор(и)

  • Наталія Василівна Гавриш доктор педагогічних наук, професор кафедри психології і педагогіки дошкільної освіти Переяслав-Хмельницького державного педагогічного університету імені Григорія Сковороди, місто Переяслав-Хмельницький

DOI:

https://doi.org/10.32405/2308-8885-2019-4-35-41

Ключові слова:

колективне сюжетоскладання, мовленнєвотворча діяльність, дошкільники, технологія колективного сюжетоскладання

Анотація

Для технології колективного сюжетоскладання особливе значення мають уява та якість художньо-естетичного сприймання, які виступають основними його складниками разом із життєвим досвідом та рівнем мовлення дитини. Якість складання дітьми казок чи оповідей залежить від низки психолого-педагогічних умов організації мовленнєвотворчої діяльності, а сам процес колективного творення має чіткий алгоритм. У статті представлено три варіанти реалізації технології колективного сюжетоскладання з дітьми різних вікових груп, схарактеризовано основні методичні інструменти технології.

Посилання

Vygotskii, L. S. (2005). Myshlenie i rech [Thinking and speech]. Moscow: Labiri

Vygotskii, L. S. (2007). Voobrazhenie i tvorchestvo v detskom vozdaste: Psikhologicheskii ocherk [Imagination and creativity in the childhood: A psychological essay]. Moscow: Atmosfera.

Rubinshtein, S. L. (1946). Osnovy obshchei psikhologii [Fundamentals of general psychology]. Moscow: Uchpedgi

Voloshin, M. (1989). Liki tvorchestva [Faces of creativity]. (2nd) Leningrad: Nauka.

Havrysh, N. V. (1999). Khudozhnie slovo i dytiache movlennia [Artistic word and children’s speech]. Donetsk: TOV «Lebid».

Havrysh, N. V. (2001). Rozvytok movlennievotvorchoi diialnosti v doshkilnomu vitsi [Development of speech-making activity in preschool age]. Donetsk: TOV «Lebid».

Havrysh, N. V. (2008). Rol uiavy v rozvytku movlennievotvorchoi diialnosti ditei [The role of imagination in the development of speech-creative activity of children]. In S.D. Maksymenko & M-L.A. Chena (Eds.), Aktualni problemy psykholohii: etnichna psykholohiia, istorychna psykholohiia, psykholinhvistyka: Vol. 1, Issue 3 (pp. 63-69). Kyiv:DP „Informatsiino-analitychne ahentstvo”.

Bohush, A., Havrysh, N., & Kotyk, T. (2006). Orhanizatsiia khudozhno-movlennievoi diialnosti z ditmy [Organization of artistic and speech activity with children]. Kyiv: VD «Slovo».

Diachenko, O. M. (1990). Razvitie voobrazheniia v doshkolnom detstve [Imagination development in preschool childhood]. (Doctoral dissertation, Moscow).

Batsevych, F. S. (2009). Osnovy komunikatyvnoi linhvistyky [Fundamentals of communicative linguistics]. (2nd) Kyiv: VTs «Akademiia».

Rodary, D. (1990). Grammatika fantazii ili vvedenie v iskusstvo pridumyvaniia istorii [Grammar of fantasy or introduction to the art of inventing stories]. Moscow: Progress.

Grice, H. P. (1975). Logic and Conversation. In P. Cole & J. Morgan (Eds.), In Syntax and semantics: Vol. 3 (pp. 41–58). Y.: Academic Press.

Опубліковано

2019-12-10

Як цитувати

Гавриш, Н. В. (2019). Колективне сюжетоскладання – ефективний метод ровзитку мовленнєвотворчої діяльності дошкільників . Мистецтво та освіта, (4 (94), 35–41. https://doi.org/10.32405/2308-8885-2019-4-35-41