Створення мультфільмів майбутніми вчителями початкової школи як аспект підготовки до художнього навчання молодших школярів

Автор(и)

  • Оксана Сергіївна Джафарова Джафарова О. С., кандидат педагогічних наук, старший викладач Кримського інженерно-педагогічного університету, м. Сімферополь, АР Крим

DOI:

https://doi.org/10.32405/2308-8885-2019-3-42-49

Ключові слова:

майбутні вчителі початкової школи, художнє навчання молодших школярів, мультиплікація, мультфільм, етапи створення мультфільмів

Анотація

У статті актуалізовано проблему підготовки студентів спеціальності «Початкове навчання» в педагогічних вузах до художнього навчання молодших школярів. Складовою професійної компетентності майбутнього вчителя розглядається його медіаосвіта у взаємозв’язвку з професійною підготовкою. Стрімкий розвиток інформаційно-комп’ютерних технологій зумовлює необхідність грамотного і доцільного їх використання у навчально-виховному процесі у початковій школі.

Автором пропонується в процесі художнього навчання молодших школярів застосовувати таку форму спільної художньо-творчої роботи педагога й учнів як виготовлення мультфільмів, що передбачає створення студентами під час навчання у вузі власних мультфільмів. Наведено приклади створення мультфільмів з різною освітньою метою і завданнями.

Розглянуто етапи створення мультфільмів майбутніми учителями початкових класів: вибір теми і придумування сюжету мультфільму, розробка його персонажів, розкадровка, зйомка, монтаж і презентація мультфільмів.

Розкрито педагогічний потенціал мультиплікації і її можливості в художньому навчанні молодших школярів. Описано форми ознайомлення учнів з картинами художників з використанням засобів мультиплікації: «оживлення» картини, придумування сюжету майбутнього мультфільму на основі картини. Виокремлено продуктивну форму роботи над мультфільмом як ілюстрування дитячих пісень.

Зроблено висновки про необхідність вивчення педагогічних можливостей мультиплікації в мистецькій освіті молодших школярів, розробки рекомендацій для вчителів-практиків щодо застосування засобів мультиплікації у всебічному і художньому навчанні учнів на уроках мистецтва у початковій школі.

Посилання

Melik-Pashaev, A. A. (n.d.). Multiplikatsiia – nadezhda khudozhestvennogo obrazovaniia? [Animation – the hope of art education?]. Iskusstvo v shkole. Retrieved from http://art-inschool.ru/article/multiplikaciya-nadezhda-hudozhestvennogo-obrazovaniya

Sittseva, M. (2012). Rol multyplikatsii u rozvytku dytyny v umovakh informatsiinoho suspilstva [The role of animation in the development of the child in the information society]. Retrieved from http://www.inforum.in.ua/conferences/12/2/12

Lushchinska, O. (2016). Multyplikatsii yak odyn iz zasobiv vplyvu na svidomist ta povedinku molodshykh shkoliariv [Cartoons as one of the means of influencing the consciousness and behavior of children of primary school]. Hirska shkola ukrainskykh Karpat, 15, 190-193.

Chukhno, S. V. (2015). Multiplikatsiia kak innovatsionnyi metod v rabote s odarennymi detmi [Animation as an innovative method in working with gifted children]. Moscow: Buki-Vedi.

Kudriavtsev, M. (2015). Vidy animatsii [Types of animation]. Retrieved from http://www.cartoontower.ru/node/287

Krasnyi, Yu. E. (1990). Multfilm rukami detei [Cartoon made by children]. Moscow: Prosveshchenie.

Korobeishchikova, E. A. (2012). Formirovanie tselostnoi kartiny mira u detei na zaniatiiakh v studii multiplikatsii [Formation of a complete picture of the world in children in the classroom in the animation studio]. Retrieved from http://cdtor.ru/tekhnicheskij-otdel/publikatsii/1006-formirovanie-tselostnoj-kartiny-mira-u-detej-na-zanyatiyakh-v-studii-multiplikatsii

Obukhova, A. S. (Ed). (2014). Psikhologiia detei mladshego shkolnogo vozrasta [Psychology of children of primary school age]. Moscow: Izdatelstvo Yurait.

Hutsalo, E. U. (2016). Vikova psykholohiia [Age-related psychology]. Retrieved fromkspu.kr.ua/course/view.php?id=212

Hych, H. M. (2019). Uchni novoi ukrainskoi shkoly yak nosii «novoi hramotnosti» i subiekty osvitnoho protsesu [Students of the New Ukrainian school as the bearers of “new literacy” and subjects of the educational process]. Mystetstvo ta Osvita [Art and Education], 1(91), 12-14.

Recommendations Addressed to the United Nations Educational Scientific and Cultural Organization UNESCO. (1999). In Education for the media and the digital age (pp. 273-274).Vienna: UNESCO.

Опубліковано

2019-08-22

Як цитувати

Джафарова, О. С. (2019). Створення мультфільмів майбутніми вчителями початкової школи як аспект підготовки до художнього навчання молодших школярів. Мистецтво та освіта, (3 (93), 42–49. https://doi.org/10.32405/2308-8885-2019-3-42-49