Принципи методики навчання інтегрованого курсу «Мистецтво» в 5 класі НУШ

Автор(и)

  • Людмила Михайлівна Масол кандидат педагогічних наук, професор кафедри філософії і освіти дорослих Центрального Інституту післядипломної освіти ДЗВО «УМО» НАПН України https://orcid.org/0000-0002-5847-3500

DOI:

https://doi.org/10.32405/2308-8885-2022-3(105)-26-36

Ключові слова:

мистецтво, Модельна навчальна програма, інтегрований курс, методика навчання, принципи, варіативність, компаративність, гейміфікація

Анотація

У статті розкрито концептуальні засади і принципи навчання інтегрованого курсу «Мистецтво» в 5 класі за Модельною навчальною програмою. Проаналізовано новий формат і зміст навчання, сконструйований за тематичними модулями, які охоплюють основні види мистецтва. Розкрито зміст і структуру Модельної навчальної програми та особливості її реалізації у методиці навчання учнів під час адаптаційного періоду відповідно до концептуальних положень Нової української школи та вимог Державного стандарту базової середньої освіти в мистецькій освітній галузі.

Схарактеризовано принципи авторської методики інтегрованого навчання мистецтва (варіативності, компаративності, геймифікації, мистецької грамотності, єдності освіти й самоосвіти) та наведено приклади їх функціонування в освітньому процесі на матеріалі авторського підручника і робочого зошита-альбому.

Посилання

Derzhavnyi standart bazovoi serednoi osvity [State standard of basic secondary education]. (2020). Retrieved from https://mon.gov.ua/ua/osvita/zagalna-serednya-osvita/nova-ukrayinska-shkola/derzhavnij-standart-bazovoyi-serednoyi-osviti.

Instruktyvno-metodychni rekomendatsii shchodo orhanizatsii osvitnoho protsesu ta vykladannia navchalnykh predmetiv u zakladakh zahalnoi serednoi osvity u 2022/2023 navchalnomu rotsi. 5 klas. Mystetska osvitnia haluz [Instructional and methodological recommendations regarding the organization of the educational process and the teaching of educational subjects in institutions of general secondary education in the 2022/2023 academic year. 5th grade Art education branch]. Appendix 12. Retrieved from https://mon.gov.ua/ua/osvita/zagalna-serednya-osvita/metodichni-rekomendaciyi

Masol, L.M. (2015). Khudozhno-pedahohichni tekhnolohii v osnovnii shkoli: yednist navchannia i vykhovannia [Art and pedagogical technologies in primary school: Unity of learning and education]. Kharkiv. Retrieved from https://core.ac.uk/download/pdf/32309575.pdf

Masol, L.M. (2022). Mystetstvo. Pidruchnyk dlia 5 klasu zakladiv zahalnoi serednoi osvity [Art. Textbook for the 5th grade of institutions of general secondary education]. Kyiv: VD “Osvita”. Retrieved from https://www.yakistosviti.com.ua/uk/Mistetstvo-2021#calameo-1

Masol, L.M., & Prosina, O.V. (2021). Modelna navchalna prohrama “Mystetstvo”. 5-6 klasy» (intehrovanyi kurs) dlia zakladiv zahalnoi serednoi osvity [Model educational program “Art”. 5-6 grades” (integrated course) for institutions of general secondary education]. Retrieved from https://imzo.gov.ua/model-ni-navchal-ni-prohramy/mystets-ka-osvitnia-haluz/

Опубліковано

2022-10-24

Як цитувати

Масол, Л. М. (2022). Принципи методики навчання інтегрованого курсу «Мистецтво» в 5 класі НУШ. Мистецтво та освіта, (3 (105), 26–36. https://doi.org/10.32405/2308-8885-2022-3(105)-26-36