Екологізм мистецької освіти в контексті освітньої інтеграції: досвід концептуального пошуку

Автор(и)

  • Галина Сергіївна Тарасенко доктор педагогічних наук, професор, Вінницька академія неперервної освіти, заслужений працівник освіти України, м. Вінниця, Україна

Ключові слова:

екологізм, мистецька освіта, інтеграція, цінність, образ, асоціація, художня картина природи

Анотація

У статті презентоване методологічне обґрунтування ціннісних підходів до інтегрованого навчання школярів засобами реалізації еколого-виховного потенціалу мистецтва й використання концептосфери художньої діяльності в цілому. Розкрито сутність екологізму мистецької освіти, який визначається тим, що в її межах відбувається специфічна (художня) форма обміну ціннісними підходами до природи, способами взаємодії з навколишнім світом, формами його естетичного перетворення.

Обґрунтовано педагогічний потенціал мистецько-асоціативного методу пізнання учнями природи, який сприяє виникненню в школярів сталих художньо-рефлексивних установок на сприйняття природи на основі утворення інтегрованої системи художніх асоціацій на її об’єкти та явища й народження в свідомості учня художньої картини природи, яка є вагомим результатом освітньої інтеграції і складником цілісного образу світу.

Посилання

Bekh, I. (2002). Intehratsiia yak osvitnia perspektyva [Integration as an educational perspective]. Pochatkova Shkola, 5, 5-6.

Masol, L.M., Haidamaka, O.V. Bielkina, E.V., Kalinichenko, O.V., & Rudenko, I.V. (2006). Metodyka navchannia mystetstva u pochatkovii shkoli [Methodology for teaching art in primary school]. Kharkiv: Vesta: Vydavnytstvo «Ranok».

Mol, (1973). Sotsiodinamika kultury [Sociodynamics of culture]. Moscow: Progress.

Nesterovich, B. I. (2015). Pedahohichni osnovy pozaklasnoi muzychno-vykhovnoi roboty v shkoli [Pedagogical fundamentals of extra-curricular music educational work at school]. (2nd). Vinnytsia: FOP Rohalska I.O.

Ryzhov, V. & Ryzhov, Yu. (2017). Kultura kak systema. Opyt informatsionnogo analiza [Culture as a system. Experience of information analysis]. Retrieved from https://www.litres.ru/v-p-ryzhov/kultura-kak-sistema-opyt-informacionnogo-analiza/

Smirnov, S. D. (2003). Mir obrazov i obraz mira kak paradigma psikhologicheskogo myshleniia [The world of images and the image of the world as a paradigm of psychological thinking]. Mir Psikhologii, 4, 18-31.

Tarasenko, H. S. (1997). Ekolohichna estetyka v systemi profesiinoi pidhotovky vchytelia: metodolohichnyi aspekt [Ecological aesthetics in the system of teacher training: Methodological aspect]. Vinnytsia.

Kirkman, R. (1997). Why ecology cannot be all things to all people: «Adaptive Radiation» of scientific concepts. Environmental Ethics, 12(4), 375-390.

Опубліковано

2018-10-04

Як цитувати

Тарасенко, Г. С. (2018). Екологізм мистецької освіти в контексті освітньої інтеграції: досвід концептуального пошуку . Мистецтво та освіта, (3 (89), 2–6. вилучено із https://artedu.com.ua/index.php/adm/article/view/166