Музично-ритмічний розвиток учнів засобами гри на немелодичних інструментах

Автор(и)

  • Валентина Петрівна Мартинова методист, Луганський ОІППО, м. Сєвєродонецьк, Луганська область, Україна

DOI:

https://doi.org/10.32405/2308-8885-2020-2-18-25

Ключові слова:

музично-ритмічний розвиток, учні 1–2-х класів, ритм, елементарне музикування, немелодичні інструменти, дерев’яні палички

Анотація

Висвітлюється питання розвитку чуття ритму в учнів 1–2-х класів на уроках мистецтва у школі. Чуття ритму розглядається як багатокомпонентна музична здібність, розвиток якої відбувається в кількох напрямах і передбачає опанування різних ритмічних фігур, формування уявлень про співвідношення тривалостей, сильні й слабкі долі у процесі відтворення їх пульсації, емоційно-образну сутність ритму через інструментальний супровід музичних творів. Виокремлюється гра на немелодичних інструментах як дієвий засіб формування чуття ритму. Представлена методика розвитку чуття ритму засобами гри на немелодичних інструментах, триетапна робота з учнями із завданнями та вправами на кожному з цих етапів.

Посилання

Azarova, A. 2012. «Shulverk» Karla Orfa yak systema rozvytku muzychnoho slukhu dytyny [“Schulwerk” by Carl Orff as a system for the development of children’s sense of pitch]. Studii Mystetstvoznavchi, 3, 66-72. Retrieved from http://nbuv.gov.ua/UJRN/StudM_2012_3_10

Barenboim, L. A. (1978). Elementarnoe muzykalnoe vospitanie po sisteme Karla Orfa [Elementary musical education according to Carl Orff’s system. Moscow: Sovetskii kompozitor. Retrieved from https://www.twirpx.com/file/2316996/

Bugaeva, Z. N. (2002). Veselye uroki muzyki v shkole i doma [Funny music lessons at school and at home]. Donetsk: AST.

Dmitrieva, L. G., & Chernoivanenko, N. M. (1989). Metodika muzykalnogo vospitaniia v shkole [Methods of musical education at school]. Moscow: Prosveshchenie.

Dverii, R. (2007). Muzychno-dydaktychni ihry [Music didactic games]. Mystetstvo i Osvita [Art and Education], 1, 36-41.

Zaburdiaeva, E., Karsh, N., & Perunova, N. (2010). Posviashchenie Karlu Orfu: Vol. II [Dedication to Carl Orff]. St. Petersburg: Nevskaia nota. Retrieved from https://www.twirpx.com/file/2511170/

Zaburdiaeva, E., Karsh, N., & Perunova, N. (2012). Posviashchenie Karlu Orfu: Vol. V [Dedication to Carl Orff]. St. Petersburg: Nevskaia nota Retrieved from https://www.twirpx.com/file/1604581/

Laptev, I. G. (2001). Detskii orkestr v nachalnoi shkole [Children’s orchestra in primary school]. Moscow: VLADOS.

Litvinchuk, L. M. (2011). Muzychnyi rytm yak osnova pryrodnoho fundamentu biorytmu liudskoho orhanizmu [Musical rhythm as the basis of the natural foundation of the human body's biorhythm]. Retrieved from http://journals.uran.ua/index.php/2227-6246/article/view/160837

Mystetstvo: osoblyvosti vykladannia v pochatkovii shkoli [Art: Peculiarities of primary school teaching]. (2019). Kharkiv: Drukarnia Madryd.

Nikitina, L. A. (2017). Sovmestnoe muzitsirovanie kak sredstvo razvitiia sposobnosti k empatii u mladshikh shkolnikov [Joint music making as a means of developing empathy among primary schoolchildren]. Gumanizatsiia obrazovaniia, 1. Retrieved from https://cyberleninka.ru/article/n/razvitie-empatii-mladshih-shkolnikov-v-protsesse-sovmestnogo-muzitsirovaniya-opytno-eksperimentalnoe-issledovanie

Permiakov, O. A., Vlasenko, I. M., & Lavrentieva, O. O. (2009). Dydaktychni ihry na urokakh muzyky [Didactic games at music lessons]. Kryvyi Rih: Vydavnychyi dim.

Tarasova, K. V. (1988). Ontogenez muzykalnykh sposobnostei [Ontogenesis of musical abilities]. Moscow: Pedagogika.

Teplov, B. M. (1985). Izbrannye trudy: Vol. I [Selected Works]. Moscow: Pedagogika.

Shapkina, N. S. (2018). Rozvytok muzychnykh zdibnostei uchniv pozashkilnykh mystetskykh navchalnykh zakladiv u protsesi vokalno-intonatsiinoi diialnosti [Development of musical abilities of pupils of out-of-school art schools in the process of vocal-intonational activity]. Retrieved from http://elibrary.kdpu.edu.ua/jspui/bitstream/123456789/2825/1/%D0%BA%D0%B2.%D1%80%D0%BE%D0%B1%D0%BE%D1%82%D0%B0%20%D0%A8%D0%B0%D0%BF%D0%BA%D1%96%D0%BD%D0%B0%20%281%29.pdf

Chzhan Tsin. (2018). Sistema detskogo muzykalnogo vospitaniia Karla Orfa [System of children’s music education of Carl Orff (Dissertation Abstract, Ekaterinburg). Retrieved from www.dissercat.com/content/sistema-karla-orfa-v-muzykalnom-obrazovanii-doshkolnikov-kitaya

Опубліковано

2020-06-25

Як цитувати

Мартинова, В. П. (2020). Музично-ритмічний розвиток учнів засобами гри на немелодичних інструментах . Мистецтво та освіта, (2 (96), 18–25. https://doi.org/10.32405/2308-8885-2020-2-18-25