Технологія самовираження учнів у процесі колективного музикування

Автор(и)

  • Оксана Олексіївна Гумінська кандидат педагогічних наук, доцент, Рівненський державний гуманітарний університет, Рівне, Україна

DOI:

https://doi.org/10.32405/2308-8885-2020-3-20-26

Ключові слова:

самовираження особистості, самовираження учнів у музичній діяльності, технологія самовираження учнів, урок музичного мистецтва

Анотація

Проаналізовано психолого-педагогічні підходи до сутності поняття самовираження та його розвитку в дітей мистецькими засобами. Представлено структуру процесу самовираження учнів у музичній діяльності та авторську технологію самовираження учнів у процесі колективного музикування. Обґрунтовано основні принципи технології: від наслідування – до творчості, від практики – до теорії, єдність колективного та індивідуального, художнього й технічного, емоційного і свідомого, комплексність видів діяльності, принцип проблемності та імпровізації. Деталізовано репродуктивні, творчі та комплексні форми колективного музикування, можливості їх включення в урок музичного мистецтва.

Посилання

Abulkhanova-Slavskaia, K. A. (1980). Deiatelnost i psikhologiia lichnosti [Activities and psychology of personality]. Moscow: Nauka.

Bezrukova, V. S. (2000). Osnovy dukhovnoi kultury (entsiklopedicheskii slovar pedagoga) [Fundamentals of spiritual culture (encyclopaedic dictionary of the teacher)]. Ekaterinburg. Retrieved from https://spiritual_culture.academic.ru/

Brikunova, S. S. (2005). Pedagogicheskie uslovia razvytyiia tvorcheskogo samovyrazheniia detei sredstvami iskusstva v sisteme nachalnogo obrazovaniia [Pedagogical conditions of development of creative self-expression of children by means of art in system of primary education]. (Doctoral dissertation, Rostov-na-Donu). Retrieved from http://www.dissercat.com/content/pedagogicheskie-usloviya-razvitiya-tvorcheskogo-samovyrazheniya-detei-sredstvami-iskusstva-v#ixzz4nY9mQ2OX

Busel, V. T. (Ed.). (2005). Velykyi tlumachnyi slovnyk suchasnoi ukrainskoi movy [Large explanatory dictionary of the modern Ukrainian language]. Kyiv: Perun. Retrieved from https://goroh.in.ua

Derzhavnyi standart pochatkovoi osvity [State standard of primary education]. In A. V. Lototska (Ed.). (2018), Typovi osvitni prohramy dlia zakladiv zahalnoi serednoi osvity. 1 klas (pp. 4–39). Kharkiv: Ranok

Dzhafarova, O. S. (2016). Aktivizatsiia tvorcheskogo samovyrazheniia uchenikov nachalnykh klassov sanatornykh shkol-internatov v protsesse khudozhestvennoi deiatelnosti [Activation of creative self-expression of pupils of primary school of sanatorium boarding schools in the course of art activity]. (Doctoral dissertation, Kyiv).

Zakon Ukrainy «Pro osvitu» [The Law of Ukraine “On Education”]. (2017). September, 5, № 2145-VIII. Retrieved from https://www.pedrada.com.ua/article/1484-znayomtesya-zakon-ukrani-pro-svtu-2017.

Kalinichenko, O. V. (2016). Aktyvizatsiia tvorchoho samovyrazhennia molodshykh shkoliariv na urokakh obrazotvorchoho mystetstva [Activation of creative self-expression of primary schoolchildren at art lesson]. Mystetstvo ta Osvita [Art and Education], 3, 20-23.

Kononko, O. L. (2000). Psykholohichni osnovy osobystisnoho stanovlennia doshkilnyka (systemnyi pidkhid) [Psychological bases of personal formation of the preschooler (system approach)]. Kyiv: Stylos.

Kolektyvne muzykuvannia: Youtube kanal TNDK ROIPPO-RDHU [Collective musicmaking: YouTube channel]. Retrieved from https://www.youtube.com/channel/UCwEsaaW3XRddHUKNMaGmptA

Maslow A. Self-actualizing and beyond. In: Challenges of humanistic psychology. (1967). N. Y. Retrieved from https://www.psychology.ru/library/00037.shtml

Reber, A. (Ed.). (2002). Oksfordskii tolkovyi slovar po psikhologii [Oxford Explanatory Dictionary of Psychology]. Retrieved from https://vocabulary.Ru/termin/samovyrazhenie.html

Onyshchuk, I. A. (2012). Rozvytok tvorchoho samovyrazhennia doshkilnykiv u muzychnii diialnosti [Development of creative self-expression of preschoolers in musical activity]. (Doctoral dissertation, Kyiv).

Pankiv, L. I. (2009). Metodychni napriamky rozvytku tvorchoi samorealizatsii uchniv mystetskoho kolektyvu [Methodical directions of development of creative self-realization of students of art collective]. In Visnyk Luhanskoho natsionalnoho universytetu imeni Tarasa Shevchenka. Pedahohichni nauky: Vol. 7 (170). Issue 2.

Slota, N. V. (2013). Formuvannia u molodshykh shkoliariv umin stsenichnoho vtilennia muzychnykh obraziv u pozashkilnii diialnosti [Formation of primary schoolchildren’s skills of stage performance of musical images in out-of-school activities]. (Dissertation Abstract, Kyiv).

Huminska, O. O. (Ed.). (2018). Tekhnolohiia kolektyvnoho muzykuvannia [Technology of collective music making]. Rivne. ROIPPO-RDHU.

Опубліковано

2020-08-15

Як цитувати

Гумінська, О. О. (2020). Технологія самовираження учнів у процесі колективного музикування. Мистецтво та освіта, (3 (97), 20–26. https://doi.org/10.32405/2308-8885-2020-3-20-26