Візуальне моделювання уроку музичного мистецтва
DOI:
https://doi.org/10.32405/2308-8885-2021-1(99)-14-19Ключові слова:
візуалізація, візуальне моделювання, візуальні форми, урок музичного мистецтва, види музичної діяльностіАнотація
У статті деталізовано поняття візуального моделювання уроку музичного мистецтва як представлення його структури і складових (тема, надзавдання, види музичної діяльності) в наочній (графічній, знаково-символічній) формі. Візуальні моделі уроків музичного мистецтва виокремлено у форми-структури (музично-педагогічна партитура, опорна схема, ментальна карта) і форми-послідовності (план-ланцюжок, «стрічка часу»). Наведено приклади візуальних моделей уроку музичного мистецтва в 3 класі з теми «Фрески Софії Київської» (за підручником І. Стеценко, Г. Остапенко).
Посилання
Verbitskii, A. A. (1991). Aktivnoe obuchenie v vysshei shkole: kontekstnyi podkhod [Active learning in higher education: A contextual approach]. Moscow: Vysshaia shk
Gavrilova, T., Kudriavtsev, D. V., Leshcheva, I. A., & Pavlov, Ya. Yu. (2013). Ob odnom metode klassifikatsii vizualnykh modelei [On a method of classification of visual models]. Biznes-Informatika, 4 (26). Retrieved from: https://cyberleninka.ru/article/n/ob-odnom-metode-klassifikatsii-vizualnyh-modeley
Gavrilova, T. A., Leshcheva, I. A., & Strakhovich, E. V. (2011). Ob ispolzovanii vizualnykh kontseptualnykh modelei v prepodavanii [On the use of visual conceptual models in teaching]. Vestnyk Sankt-Peterburhskogo universiteta. Menedzhment, 4. Retrieved from: https://cyberleninka.ru/article/n/ob-ispolzovanii-vizualnyh-kontseptualnyh-modeley-v-prepodavanii-1
Huminska, O. O. (2015). Zastosuvannia opornykh skhem na urokakh muzychnoho mystetstva [Application of reference schemes at music lessons]. Uchytel Muzychnoho Mystetstva, 3-4, 9-13.
Huminska, O. O. (2020). Modeliuvannia uroku muzychnoho mystetstva u verbalnii formi [Modeling of music art lesson in verbal form]. Mystetstvo ta Osvita, 4 (98), 9-20.
Huminska, O. O., & Turovska, L. I. (2009). Vyvchennia muzyky v 5-8 klasakh: Kalendarno-tematychne planuvannia urokiv muzyky. Oporni skhemy tematyzmu prohramy [Study of music in grades 5-8: Calendar-thematic planning of music lessons. Reference schemes of the program theme]. Ternopil: Navchalna knyha – Bohdan.
Ilina, H. V. (2017). Vizualne myslennia v filosofskoosvitnikh kontekstakh suchasnosti [Visual thinking in the philosophical and educational contexts of modernity]. In V. H. Kremen (Ed.), Krytychne myslennia: osvita, tvorchist, tsinnosti (pp. 201-256). Kyiv: Instytut obdarovanoi dytyny NAPN Ukrainy.
Kekho, Dzh. (2012). Podsoznanie mozhet vse! [The subconscious can do anything!] Minsk: Popurri.
Mansurova, V. Kh. (2017). Rol vizualizatsii uchebnoi informatsii v povyshenii kvalifikatsii pedagogov [The role of visualization of educational information in professional development of teachers]. Pedagogicheskaia nauka i praktika, 1 (15). Retrieved from: https://cyberleninka.ru/article/n/rol-vizualizatsii-uchebnoy-informatsii-v-povyshenii-kvalifikatsii-pedagogov
Masol, L. M. (2020). Metodyka vykladannia intehrovanoho kursu “Mystetstvo” [Methods of teaching an integrated course “Art”]. Kyiv: Heneza.
Selevko, G. K. (2005). Entsiklopediia obrazovatelnykh tekhnologii: Vol. 1 [Encyclopedia of educational technologies]. Moscow: Narodnoe obrazovanie.
Shatalov, V. F. (1989). Eksperiment prodolzhaetsia [The experiment continues]. Moscow: Pedagogika.