Викладання мистецтва у 5-му класі: методичні аспекти

Автор(и)

  • Олена Василівна Гайдамака кандидат педагогічних наук, старший дослідник, начальник відділу наукового та навчально-методичного забезпечення змісту загальної середньої освіти в Новій українській школі ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти», м. Київ, Україна https://orcid.org/0000-0002-2921-0103

DOI:

https://doi.org/10.32405/2308-8885-2022-3(105)-36-42

Ключові слова:

мистецтво, уроки мистецтва, викладання мистецтва, заклади загальної середньої освіти, п’ятикласники, Нова українська школа

Анотація

У статті розглянуто методичні орієнтири викладання мистецтва у 5-му класі. Увагу педагогів акцентовано на важливості адаптаційного періоду для учнів-п’ятикласників, на необхідності реалізації компетентністного, діяльнісного та інтегрованого підходів у навчанні мистецтва на основі програмного змісту, різноманітних форм і методів. З метою надання прикладів практичної реалізації означених методичних орієнтирів у статті пропонуються різні форми практичної діяльності учнів, зокрема, передбачені у підручнику «Мистецтво. 5 клас» (авт. Олена Гайдамака, Наталія Лємешева). Зроблено висновок, що для комплексної реалізації завдань уроків мистецтва на засадах концепції «Нова українська школа» важливим чинником є використання різноманітного навчально-методичного забезпечення, а також якісного аудіо та відеоконтенту.

Посилання

Arystova, L. (2018). Metodyka muzychnoho navchannia ta vykhovannia [Methodology of musical education]. Mykolaiv: Ilion.

Haidamaka, O., & Liemesheva, N. (2022). Mystetstvo: pidruchnyl intehrovanoho kursu dlia 5-ho klasu zakladiv zahalnoi serednoi osvity [Art: A textbook of an integrated course for the 5th grade of general secondary education]. Kyiv: Heneza.

Haidamaka, O., & Liemesheva, N. (2022). Mystetstvo. Albom z mystetstva: navchalnyi posibnyk intehrovanoho kursu dlia 5‑ho klasu zakladiv zahalnoi serednoi osvity [Art. Album on art: A guide of an integrated course for the 5th grade of general secondary education institutions]. Kyiv: Heneza.

Masol, L. M. (2020). Nova ukrainska shkola: metodyka navchannia intehrovanoho kursu «Mystetstvo» u 3-4 klasakh na zasadakh kompetentnisnoho pidkhodu [New Ukrainian School: teaching method of the integrated course “Art” in 3-4 grades based on the competence approach]. Kyiv: Heneza.

Komarovska, O. A. (2016). Pedahohika mystetstva v konteksti tsyvilizatsiinykh zmin: do problemy pidhotovky vchytelia. Profesiina mystetska osvita i khudozhnia kultura: vyklyky XXI stolittia (pp. 1-9). Retrieved from https://lib.iitta.gov.ua/707976/1/%D0%9A%D0%BE%D0%BC%D0%B0%D1%80%D0%BE%D0%B2%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%B0%20-%20%D1%81%D1%82%D0%B0%D1%82%D1%82%D1%8F%20%D0%97%D0%A0%D0%9E%D0%91%201.pdf

Опубліковано

2022-10-24

Як цитувати

Гайдамака, О. В. (2022). Викладання мистецтва у 5-му класі: методичні аспекти. Мистецтво та освіта, (3 (105), 36–42. https://doi.org/10.32405/2308-8885-2022-3(105)-36-42