Використання підручника з мистецтва на уроці: рекомендації вчителеві

Автор(и)

  • Галина Олександрівна Кізілова заслужений вчитель України, вчитель-методист, вчитель образотворчого мистецтва загальноосвітньої школи І–ІІІ ступенів № 4, м. Тернопіль, Україна
  • Ольга Андріївна Шулько заслужений учитель України, учитель-методист, учитель образотворчого мистецтва загальноосвітньої школи І–ІІІ ступенів № 4, м. Тернопіль, Україна

DOI:

https://doi.org/10.32405/2308-8885-2019-2-44-51

Ключові слова:

підручник «Мистецтво», використання підручника на уроці мистецтва, початкова школа, методичні рекомендації

Анотація

У статті розкриваються важливі аспекти використання підручника у процесі вивчення мистецтва учнями початкової школи. Визначаються функції, особливості підручника з мистецтва з огляду на специфіку навчального предмета, що відображається у структурі, основній та додатковій його частинах. Наводяться методичні рекомендації вчителеві із застосування підручника «Мистецтво» в реалізації змістових ліній «Сприймання та інтерпретація мистецтва», «Художньо-практична діяльність», «Комунікація через мистецтво» (на прикладі матеріалів авторського підручника для 2-го класу інтегрованого курсу «Мистецтво» закладів загальної середньої освіти (вид-во «Астон»).

Посилання

Bondar, L. (2014). Rozvytok pidruchnykotvorennia v haluzi pochatkovoi osvity Ukrainy (40–80-ti roky XX st.) [Development of textbook-making in primary education of Ukraine (40-80s of the XX century)]. Ridna shkola, 4–5, 72-76.

Honcharenko, S. U. (1997). Ukrainskyi pedahohichnyi slovnyk [Ukrainian Pedagogical Dictionary]. Kyiv: Lybid.

Ministry of Science and Education of Ukraine. (2018). Metodychni rekomendatsii potentsiinym avtoram shchodo pidhotovky pidruchnykiv dlia 1 klasu zakladiv zahalnoi serednoi osvity [Methodological recommendations to potential authors on the preparation of textbooks for 1 grade of institutions of general secondary education (Attachment to the Letter, January 11). Retrieved from https://imzo.gov.ua/2018/01/12/lyst-mon-vid-11-01-2018-1-11-402-potentsijnym-avtoram-schodo-pidhotovky-pidruchnykiv-dlya-1-klasu-zakladiv-zahalnoji-serednoji-osvity/

Elektronni zasoby navchannia ta yikh vykorystannia [Electronic learning tools and their usage]. Retrieved from http://tmb.org.ua/new/index.php/i-i/4-/200-2012-12-09-19-38-06.html

Kremen, V. H. (Ed.). (2008). Entsyklopediia osvity [Encyclopedia of Education]. Kyiv: Yurinkom Inter.

Yevropeiskyi ta finskyi dosvid pidruchnykotvorennia spryiatymut narodzhenniu novoho pokolinnia ukrainskykh pidruchnykiv [European and Finnish experience of textbook-making will promote the birth of a new generation of Ukrainian textbooks]. Retrieved from https://imzo.gov.ua/2019/03/18/yevropeys-kyy-ta-fins-kyy-dosvid-pidruchnykotvorennia-spryiatymut-narodzhenniu-novoho-pokolinnia-ukrains-kykh-pidruchnykiv/

Kizilova, H. O., & Shulko, O.A. (2018). Pidruchnyk z intehrovanoho kursu “Mystetstvo” dlia 1 klasu zakladiv zahalnoi serednoi osvity [Textbook on the integrated course “Art” for 1st grade of institutions of general secondary education]. Aston

Kizilova, H. O., & Shulko, O.A. (2019). Pidruchnyk z intehrovanoho kursu “Mystetstvo” dlia 2 klasu zakladiv zahalnoi serednoi osvity [Textbook on the integrated course “Art” for 2nd grade of institutions of general secondary education]. Aston,

Kondratova, L. H. (2019). Elektronnyi zasib navchalnoho pryznachennia “Mystetstvo” v pochatkovii shkoli [Electronic resource of educational purpose “Art” in primary school]. Mystetstvo ta Osvita [Art and Education], 1(91),

Lytovchenko, H. (2018). Kharakterystyka zmistu shkilnykh pidruchnykiv z obrazotvorchoho mystetstva v konteksti rozbudovy natsionalnoho shkilnytstva (1991–2003 rr.) [Characteristics of the content of school textbooks on fine arts in the context of the development of national school (1991-2003)]. Pedahohichnyi Chasopys Volyni, 1(8), 22-29.

Savchenko, O. Ya. (2012). Kontseptsiia novoho pidruchnyka “Literaturne chytannia” dlia pochatkovoi shkoly [The Concept of the New Textbook "Literary Reading" for Primary School]. In O. M. Topuzov (Ed.), Problemy suchasnoho pidruchnyka: Vol. 12. Kyiv: Pedahohichna dumka.

Florek, L. (2016). “Nasha muzyka” podręcznik do kształcenia słuchu i rytmiki dla drugiej klasy szkoly [“Our Music”: textbook for ear training and rhythmic for 2nd grade of school]. Krakow: Euterpe.

Gryzon, N., Yasny, M., & Vargas, W. (2017). “Elementarz odkrywców”: Podręcznik 1 кlasa [“Primary Discoverer”: Textbook for 1st grade]. Nova era.

Panek, V, (1999). “Świat muzyki” klasy 1-3. Podręcznik [“World of Music” 1-3 grades. Textbook]. Warsaw. Liczba.

Опубліковано

2019-06-14

Як цитувати

Кізілова, Г. О., & Шулько, О. А. (2019). Використання підручника з мистецтва на уроці: рекомендації вчителеві. Мистецтво та освіта, (2 (92), 44–50. https://doi.org/10.32405/2308-8885-2019-2-44-51