Технологія самовираження учнів у процесі колективного музикування
DOI:
https://doi.org/10.32405/2308-8885-2020-3-20-26Ключові слова:
самовираження особистості, самовираження учнів у музичній діяльності, технологія самовираження учнів, урок музичного мистецтваАнотація
Проаналізовано психолого-педагогічні підходи до сутності поняття самовираження та його розвитку в дітей мистецькими засобами. Представлено структуру процесу самовираження учнів у музичній діяльності та авторську технологію самовираження учнів у процесі колективного музикування. Обґрунтовано основні принципи технології: від наслідування – до творчості, від практики – до теорії, єдність колективного та індивідуального, художнього й технічного, емоційного і свідомого, комплексність видів діяльності, принцип проблемності та імпровізації. Деталізовано репродуктивні, творчі та комплексні форми колективного музикування, можливості їх включення в урок музичного мистецтва.
Посилання
Abulkhanova-Slavskaia, K. A. (1980). Deiatelnost i psikhologiia lichnosti [Activities and psychology of personality]. Moscow: Nauka.
Bezrukova, V. S. (2000). Osnovy dukhovnoi kultury (entsiklopedicheskii slovar pedagoga) [Fundamentals of spiritual culture (encyclopaedic dictionary of the teacher)]. Ekaterinburg. Retrieved from https://spiritual_culture.academic.ru/
Brikunova, S. S. (2005). Pedagogicheskie uslovia razvytyiia tvorcheskogo samovyrazheniia detei sredstvami iskusstva v sisteme nachalnogo obrazovaniia [Pedagogical conditions of development of creative self-expression of children by means of art in system of primary education]. (Doctoral dissertation, Rostov-na-Donu). Retrieved from http://www.dissercat.com/content/pedagogicheskie-usloviya-razvitiya-tvorcheskogo-samovyrazheniya-detei-sredstvami-iskusstva-v#ixzz4nY9mQ2OX
Busel, V. T. (Ed.). (2005). Velykyi tlumachnyi slovnyk suchasnoi ukrainskoi movy [Large explanatory dictionary of the modern Ukrainian language]. Kyiv: Perun. Retrieved from https://goroh.in.ua
Derzhavnyi standart pochatkovoi osvity [State standard of primary education]. In A. V. Lototska (Ed.). (2018), Typovi osvitni prohramy dlia zakladiv zahalnoi serednoi osvity. 1 klas (pp. 4–39). Kharkiv: Ranok
Dzhafarova, O. S. (2016). Aktivizatsiia tvorcheskogo samovyrazheniia uchenikov nachalnykh klassov sanatornykh shkol-internatov v protsesse khudozhestvennoi deiatelnosti [Activation of creative self-expression of pupils of primary school of sanatorium boarding schools in the course of art activity]. (Doctoral dissertation, Kyiv).
Zakon Ukrainy «Pro osvitu» [The Law of Ukraine “On Education”]. (2017). September, 5, № 2145-VIII. Retrieved from https://www.pedrada.com.ua/article/1484-znayomtesya-zakon-ukrani-pro-svtu-2017.
Kalinichenko, O. V. (2016). Aktyvizatsiia tvorchoho samovyrazhennia molodshykh shkoliariv na urokakh obrazotvorchoho mystetstva [Activation of creative self-expression of primary schoolchildren at art lesson]. Mystetstvo ta Osvita [Art and Education], 3, 20-23.
Kononko, O. L. (2000). Psykholohichni osnovy osobystisnoho stanovlennia doshkilnyka (systemnyi pidkhid) [Psychological bases of personal formation of the preschooler (system approach)]. Kyiv: Stylos.
Kolektyvne muzykuvannia: Youtube kanal TNDK ROIPPO-RDHU [Collective musicmaking: YouTube channel]. Retrieved from https://www.youtube.com/channel/UCwEsaaW3XRddHUKNMaGmptA
Maslow A. Self-actualizing and beyond. In: Challenges of humanistic psychology. (1967). N. Y. Retrieved from https://www.psychology.ru/library/00037.shtml
Reber, A. (Ed.). (2002). Oksfordskii tolkovyi slovar po psikhologii [Oxford Explanatory Dictionary of Psychology]. Retrieved from https://vocabulary.Ru/termin/samovyrazhenie.html
Onyshchuk, I. A. (2012). Rozvytok tvorchoho samovyrazhennia doshkilnykiv u muzychnii diialnosti [Development of creative self-expression of preschoolers in musical activity]. (Doctoral dissertation, Kyiv).
Pankiv, L. I. (2009). Metodychni napriamky rozvytku tvorchoi samorealizatsii uchniv mystetskoho kolektyvu [Methodical directions of development of creative self-realization of students of art collective]. In Visnyk Luhanskoho natsionalnoho universytetu imeni Tarasa Shevchenka. Pedahohichni nauky: Vol. 7 (170). Issue 2.
Slota, N. V. (2013). Formuvannia u molodshykh shkoliariv umin stsenichnoho vtilennia muzychnykh obraziv u pozashkilnii diialnosti [Formation of primary schoolchildren’s skills of stage performance of musical images in out-of-school activities]. (Dissertation Abstract, Kyiv).
Huminska, O. O. (Ed.). (2018). Tekhnolohiia kolektyvnoho muzykuvannia [Technology of collective music making]. Rivne. ROIPPO-RDHU.