Впровадження модернізованої іконописної техніки у світському мистецькому закладі

Автор(и)

  • Оксана Анатоліївна Тимків викладач графіки Муніципального закладу вищої освіти Київська Академія мистецтв, м. Київ, Україна

DOI:

https://doi.org/10.32405/2308-8885-2020-1-52-60

Ключові слова:

сакральне мистецтво, ікона, «санкир», «вохріння», «оживка», зворотна перспектива, іконографічний канон, старовинна іконописна техніка, студенти

Анотація

Висвітлюється впровадження техніки акрилового живопису як наслідування техніки яєчної темпери, модернізованої та адаптованої для вивчення студентами з 1 курсу освітньо-кваліфікаційного рівня «бакалавр» світського навчального закладу в курсі «Іконопис» (на прикладі Муніципального закладу вищої освіти Київська академія мистецтв). Подаються загальні відомості про техніко-технологічні особливості енкаустики, яєчної темпери. Увага акцентується на відмінних і спільних властивостях акрилових фарб і яєчної темпери, основних положеннях іконографічного канону. Презентовано техніку написання ікони з використанням сучасних матеріалів, опанування нею студентами шляхом виконання спеціально розроблених вправ.

Посилання

Voitovych,V. (2011). Istoriia Vizantii. Vstup do vizantynistyky [History of Byzantium. Introduction to Byzantine Studies]. Lviv: Apriori.

Helytovych, (2005). Bohorodytsia z dytiam i pokhvaloiu (ikony kolektsii Natsionalnoho muzeiu u Lvovi) [The Blessed Virginwith child and praise (icons of the collection of the National Museum in Lviv)]. Lviv: Svichado.

Helytovych, (2008). Sviatyi Mykolai z zhytiiem (ikony XV-XVIII st. Natsionalnoho muzeiu u Lvovi imeni Andreia Sheptytskoho) [Saint Nicholas and his life (icons of XV – XVIII centuries. Andrei Sheptytsky National Museum in Lviv). Lviv: Svichado.

Grenberg, I. (1982). Tekhnologiia stankovoi zhivopisi [Technology of easel painting]. Moscow: Izobrazitelnoe iskusstvo.

Dzhonatan Hill. (2010). Istoriia khrystyianstva [History of Christianity]. Kyiv: Tempora.

Zhehyn,F. (1970). Yazyk zhyvopysnogo proizvedeniia (Uslovnost drevnego iskusstva) [The language of a painting (Conditionality of ancient art)]. Moscow: Iskusstvo,

Krystopchuk, (1999). Tekhnika i tekhnolohiia ikonopys [Technique and technology of icon painting]. In Visnyk Lvivskoi Akademii mystetstv: Vol.10 (pp. 168-185.). Lviv.

Monakhinia Yulianiia (Sokolova). (1995). Trud ikonopistsa [The Painter’s work]. Serhiev Posad: Sviato-Troitskaia Sergieva Lavra.

Otkovych, , & Pylypiuk, V. (1999). Ukrainska ikona XIV – XVIII st. [Ukrainian icon of XIV – XVIII centuries]. Lviv: Svitlo i Tin.

Svientsitska,I. (1996). Ivan Rutkovych i stanovlennia realizmu v ukrainskomu maliarstvi XVII st. [Ivan Rutkovich and the formation of realism in the Ukrainian painting of the 17th century]. Lviv: Naukova dumka.

Stepovyk, (2004). Ikonolohiia i ikonohrafiia [Iconology and iconography]. Ivano-Frankivsk: Nova Zoria.

Sheko, D., & Sukharev, M. I. (2015). Osnovy ikonopisnogo risunka [Fundamentals of icon-drawing]. Moscow: Sviato-Tykhonovskii Pravoslavnyi Universytet.

Yazykova, I. (1995). “Bogoslovie ikony” [“Theology of the icon”]. Moscow: Obshchedostupnyi Pravoslavnyi Universitet.

Опубліковано

2020-03-12

Як цитувати

Тимків, О. А. (2020). Впровадження модернізованої іконописної техніки у світському мистецькому закладі. Мистецтво та освіта, (1 (95), 52–60. https://doi.org/10.32405/2308-8885-2020-1-52-60