Впровадження модернізованої іконописної техніки у світському мистецькому закладі
DOI:
https://doi.org/10.32405/2308-8885-2020-1-52-60Ключові слова:
сакральне мистецтво, ікона, «санкир», «вохріння», «оживка», зворотна перспектива, іконографічний канон, старовинна іконописна техніка, студентиАнотація
Висвітлюється впровадження техніки акрилового живопису як наслідування техніки яєчної темпери, модернізованої та адаптованої для вивчення студентами з 1 курсу освітньо-кваліфікаційного рівня «бакалавр» світського навчального закладу в курсі «Іконопис» (на прикладі Муніципального закладу вищої освіти Київська академія мистецтв). Подаються загальні відомості про техніко-технологічні особливості енкаустики, яєчної темпери. Увага акцентується на відмінних і спільних властивостях акрилових фарб і яєчної темпери, основних положеннях іконографічного канону. Презентовано техніку написання ікони з використанням сучасних матеріалів, опанування нею студентами шляхом виконання спеціально розроблених вправ.
Посилання
Voitovych,V. (2011). Istoriia Vizantii. Vstup do vizantynistyky [History of Byzantium. Introduction to Byzantine Studies]. Lviv: Apriori.
Helytovych, (2005). Bohorodytsia z dytiam i pokhvaloiu (ikony kolektsii Natsionalnoho muzeiu u Lvovi) [The Blessed Virginwith child and praise (icons of the collection of the National Museum in Lviv)]. Lviv: Svichado.
Helytovych, (2008). Sviatyi Mykolai z zhytiiem (ikony XV-XVIII st. Natsionalnoho muzeiu u Lvovi imeni Andreia Sheptytskoho) [Saint Nicholas and his life (icons of XV – XVIII centuries. Andrei Sheptytsky National Museum in Lviv). Lviv: Svichado.
Grenberg, I. (1982). Tekhnologiia stankovoi zhivopisi [Technology of easel painting]. Moscow: Izobrazitelnoe iskusstvo.
Dzhonatan Hill. (2010). Istoriia khrystyianstva [History of Christianity]. Kyiv: Tempora.
Zhehyn,F. (1970). Yazyk zhyvopysnogo proizvedeniia (Uslovnost drevnego iskusstva) [The language of a painting (Conditionality of ancient art)]. Moscow: Iskusstvo,
Krystopchuk, (1999). Tekhnika i tekhnolohiia ikonopys [Technique and technology of icon painting]. In Visnyk Lvivskoi Akademii mystetstv: Vol.10 (pp. 168-185.). Lviv.
Monakhinia Yulianiia (Sokolova). (1995). Trud ikonopistsa [The Painter’s work]. Serhiev Posad: Sviato-Troitskaia Sergieva Lavra.
Otkovych, , & Pylypiuk, V. (1999). Ukrainska ikona XIV – XVIII st. [Ukrainian icon of XIV – XVIII centuries]. Lviv: Svitlo i Tin.
Svientsitska,I. (1996). Ivan Rutkovych i stanovlennia realizmu v ukrainskomu maliarstvi XVII st. [Ivan Rutkovich and the formation of realism in the Ukrainian painting of the 17th century]. Lviv: Naukova dumka.
Stepovyk, (2004). Ikonolohiia i ikonohrafiia [Iconology and iconography]. Ivano-Frankivsk: Nova Zoria.
Sheko, D., & Sukharev, M. I. (2015). Osnovy ikonopisnogo risunka [Fundamentals of icon-drawing]. Moscow: Sviato-Tykhonovskii Pravoslavnyi Universytet.
Yazykova, I. (1995). “Bogoslovie ikony” [“Theology of the icon”]. Moscow: Obshchedostupnyi Pravoslavnyi Universitet.