Тексти «нової природи» на уроках мистецтва Нової української школи

Автор(и)

  • Галина Миколаївна Гич кандидат педагогічних наук, доцент, завідувач кафедри теорії й методики мовно-літературної та художньо-естетичної освіти Миколаївського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти, м. Миколаїв

DOI:

https://doi.org/10.32405/2308-8885-2019-2-39-44

Ключові слова:

тексти «нової природи», базові, унаочнені і звукозаписні креолізовані тексти, буктрейлер, веб-квест, голосова аватарка, інтелект-карта, інтерактивна картинка, глог, плакат, гіф-анімація, графічний роман

Анотація

Стаття присвячена текстам «нової природи» як елементу компетентнісно-діяльнісного уроку мистецтва Нової української школи. Представлено основні групи креолізованих текстів: базові (веб-квест, інтелект-карта, інтерактивна картинка, глог, плакат; презентація), унаочнені (гіф-анімація, графічний роман, дошка візуалізації, книга у форматі 3Д, колаж, комікс, кросенс, лонгрід, мем, постер, «хмарка слів») і звукозаписні (буктрейлер, голосова аватарка, плейкаст, саундтрек до тексту, скрайбінг). Надано конкретні рекомендації щодо використання цих видів текстів на уроках мистецтва.

Посилання

Bogosviatska, A.-M. (2018). Praktyka roboty z tekstamy “novoi pryrody” na urokakh literatury [Practice of working with the texts of “new nature” in literature]. Zarubizhna Literatura v Sshkolakh Ukrainy, 6, 7-5.

Hych, H. M. (2015). Buktreiler yak zasib rozvytku profesiinoi kompetentsii vchyteliv literatury [Book trailer as a means of developing of literature teachers’ professional competence]. In Na dopomohu mykolaivskomu pedahohu: Zbirnyk instr.-metod. lystiv ta rekom.: Vol. 1. (pp. 166–172). Mykolaiv.

Hych, H. M. (2014). Kreolizovani teksty v osvitnomu seredovyshchi XXI stolittia [Creolized texts in the educational environment of the XXI century]. Osvita Zakarpattia, 20, 105–108.

Hych, H. (2017). Teksty “novoi pryrody” na urokakh movy u Novii ukrainskii shkoli [Texts of the “new nature” at language lessons at the New Ukrainian School]. In Innovatsii v osviti i pedahohichna maisternist uchytelia-slovesnyka: Conference Proceedings: 1 (pp. 86–89). Sumy: Vyd-vo SumDPU im. A.S. Makarenka.

Hych, H. M. (2019). Uchni novoi ukrainskoi shkoly yak nosii «novoi hramotnosti» i subiekty osvitnoho protsesu [Students of the New Ukrainian school as the bearers of “new literacy” and subjects of the educational process]. Mystetstvo ta Osvita [Art and Education], 1(91), 12-14.

Hych, H. M., & Riabykina, A. V. (2016). “Novyi odiah Hutenberha”: multymodalni teksty u roboti uchytelia-filoloha [“New Gutenberg’s Clothing”: Multimodal texts in the work of a teacher-philologist]. Veresen, 3–4, 56–67.

Horishna, I. (2018). Pleikast yak metod roboty na urokakh literatury [Playcast as a method of work at literature lessons]. Zarubizhna Literatura v Shkolakh Ukrainy, 6, 10-11.

Grineva, M. (2016). Klipovoe myshlenie vo blago uchenika [Clip thinking for the benefit of the student]. In T. G. Galaktionova, E.I. Kazakova (Ed.), Teksty novoi prirody v obrazovatelnom prostranstve sovremennoi shkoly: Conference Proceedings. (pp. 49–51). St. Petersburg: Lema.

Yemelianova, S. (2018). Metodyka vykorystannia intelekt-kart [Method of using mind maps]. Zarubizhna Literatura v Shkolakh Ukrainy, 6, 18-21.

Isaieva, O. O. Kreolizovanyi tekst na urokakh svitovoi literatury yak faktor aktyvizatsii chytatskoi diialnosti [Creolized text at world literature lessons as a factor in activation of reading skills].

Kazakova, E. I. (2014). Teksty novoi prirody: zakonomernosti i tekhnologii razvitiia sovremennoi gramotnosti v usloviiakh kachestvennoi modernizatsii sovremennogo teksta [Texts of the new nature: Regularities and technologies of development of modern literacy in conditions of qualitative modernization of modern text]. Na Putiakh k Novoi Shkole, 1, 4–7.

Likhanska, O. L. (2016). Vykorystannia innovatsiinykh tekhnolohii na urokakh ukrainskoi movy i literatury: metod intelekt-kart [Using innovative technologies at Ukrainian language and literature lessons: Method of mind maps]. Dnipro.

Praktyka roboty z tekstamy “novoi pryrody” na urokakh literatury (iz dosvidu roboty tvorchoi laboratorii vchyteliv ukrainskoi movy ta literatury, vchyteliv zarubizhnoi literatury Lvivskoi oblasti “Oblychchia i dusha suchasnoho uroku” [The practice of working with the texts of “new nature” at literature lessons (from the experience of the creative laboratory of teachers of the Ukrainian language and literature, teachers of foreign literature in the Lviv region “Face and soul of the modern lesson”]. (2018). Zarubizhna Literatura v Shkolakh Ukrainy, 6, 7-17.

Soroka, I. (2017). Vykorystannia metodu “pleikast” na urokakh zarubizhnoi literatury [Using the “playcast” method at foreign literature lessons]. Vsesvitnia Literatura v Suchasnii Shkoli, 5, 25-28.

Soroka, T. V. (2015). Skraibinh yak suchasna forma vizualizatsii navchalnoho materialu [Scribing as the modern form of visualization of educational material].Pedahohichna maisternia, 2, 16–19.

Teksty novoi prirody v obrazovatelnom prostranstve sovremennoi shkoly [Texts of new nature in the educational space of a modern school]. Retrieved from https://slovesnik.org/proekty/pedagogika-teksta.html

Frumkin, K. G. (2010). Klipovoe myshlenie i sudba lineinogo teksta [Clip thinking and the fate of linear text]. Retrieved from http://new.topos.ru/article/7371

Опубліковано

2019-06-14

Як цитувати

Гич, Г. М. (2019). Тексти «нової природи» на уроках мистецтва Нової української школи. Мистецтво та освіта, (2 (92), 39–43. https://doi.org/10.32405/2308-8885-2019-2-39-44