Педагогічні уомви формування інтерпретаційної компетентності майбутнії вчителів хореографії у процесі фахової підготовки

Автор(и)

  • Сергій Сергійович Твердохліб аспірант кафедри педагогіки та освітнього менеджменту Центральноукраїнського державного педагогічного університетуімені Володимира Винниченка, м. Кропивницький, Україна

DOI:

https://doi.org/10.32405/2308-8885-2020-4(98)-57-62

Ключові слова:

педагогічна умова, актуалізація фахового потенціалу, інтеграція різних видів мистецтв, спрямованість навчально-пізнавальної та концертно-виконавської діяльності

Анотація

У статті розглядається проблема фахової підготовки майбутніх педагогів-хореографів в умовах закладу вищої освіти в аспекті формування їхньої інтерпретаційної компетентності. Автор виокремлює педагогічні умови формування інтерпретаційної компетентності майбутніх учителів хореографії та доводить, що реалізація педагогічних умов передбачає основні чинники, які забезпечують актуалізацію фахового потенціалу хореографічної підготовки майбутніх учителів хореографії, формування інтерпретаційних знань, умінь та навичок на основі інтегративної сутності мистецтва, визначають спрямованість навчально-пізнавальної та концертно-виконавської діяльності в процесі навчально-виховної діяльності.

Даний комплекс педагогічних умов визначає пріоритетні напрямки фахової підготовки майбутніх учителів хореографії, такі як позитивну мотивацію до навчання, впровадження інтерактивних технологій, інноваційних методів навчання, розвиток умінь майбутніх учителів компетентно доносити хореографічний матеріал до учнівської аудиторії, розв’язання педагогічних завдань за допомогою засобів хореографічного мистецтва, навичок педагогічної імпровізації, впровадження методів моделювання фрагментів хореографічних занять та мікровикладання, принципів історизму, художньої аналогії, художнього переведення, танцювального симфонізму, специфічного контрапунктичного поєднання звуку та рухів, ритму побудови малюнка танцю на фоні декорацій, драматургічності хореографічної дії.

Перспективу своєї подальшої роботи автор вбачає в експериментальній перевірці розробленого ним комплексу педагогічних умов у освітній процес закладу вищої освіти – Центральноукраїнський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка, на базі якого запроваджено педагогічний експеримент у рамках здійснюваного ним дисертаційного дослідження.

Посилання

Blahova, T. (2010). Osoblyvosti profesiinoi pidhotovky maibutnikh uchyteliv-khoreohrafiv u systemi pedahohichnoi osvity [Features of professional training of future teachers-choreographers in the system of pedagogical education]. In Visnyk Zhytomyrskoho derzhavnoho pedahohichnoho universytetu imeni Ivana Franka: Vol. 50. Zhytomyr: Vydavnytstvo ZhDU im. I. Franka.

Vanslov, V. V. (2007). O muzyke i balete [On music and ballet]. Moscow: Pamiatnik istoricheskoi mysli.

Druskin, M. (1982). Igor Stravinskii. Lichnost. Tvorchestvo. Vzgliady [Igor Stravinsky. Personality. Creativity. Views]. Leningrad: Sovetskii kompozitor.

Zaharov, R. (1983). Sochinenie tantsa. Stranitsy pedagogicheskogo opyta [Essay of dance. Pages of pedagogical experience]. Moscow: Iskusstvo.

Labintseva, L. (2010). Kontsertnyi vystup yak osoblyvyi vyd muzychno-vykonavskoi diialnosti [Concert performance as a special kind of musical performance]. Visnyk KhDADM, 1, 215–216.

Martynenko, O. (2015). Formuvannia profesiinoi kompetentnosti maibutnikh vchyteliv khoreohrafii v umovakh vyshchoho navchalnoho zakladu [Formation of professional competence of future teachers of choreography in the conditions of higher educational institution]. Problemy pidhotovky suchasnoho vchytelia, 12, 165–174.

Medvid, T. (2018). Kompetentnisni zasady profesiinoi pidhotovky maibutnikh khoreohrafiv u klasychnomu universyteti [Competence principles of professional training of future choreographers in a classical university]. In Visnyk Natsionalnoi akademii kerivnykh kadriv kultury i mystetstv: Vol. 2 (pp. 234–238.) Kyiv.

Merlianova, O. (2019). Pro syntez riznykh vydiv mystetstv u baletnomu teatri [On the synthesis of different arts in ballet theater]. In Filosofski Nauky: Vol. 145 (pp. 99–102). Kyiv: Vydavnytstvo «Hileia».

Androshchuk, L., Bykova, O. V., & Hroshovyk, I. S. (2016). Metodyka vprovadzhennia innovatsiinoi modeli formuvannia tvorchoho potentsialu maibutnoho vchytelia khoreohrafii [Methods of implementation of the innovative model of formation of creative potential of the future teacher of choreography]. Uman: FOP Zhovtyi O. O.

Aleksiuk,M., Aiurzanain, A. A., & Pidkasystyi, P. I. (1993). Orhanizatsiia samostiinoi roboty studentiv v umovakh intensyfikatsii navchannia [Organization of independent work of students in the conditions of intensification of education]. Kyiv.

Androshchuk, L. (2017). Prohramove zabezpechennia fakhovoi pidhotovky maibutnoho vchytelia khoreohrafii [Program support of professional training of future teachers of choreography]. Uman: VPTs «Vizavi».

Honcharenko, S., & Nychkalo, N. (2000). Profesiina osvita: Slovhyk [Professional education: Dictionary]. Kyiv: Vyshcha

Druskina, O. (1971). Stravinskii I. Dialogi. Vospominaniia. Razmyshleniia. Komentarii [Dialogues. Memories. Reflections. Comments]. Leningrad: Muzyka.

Tkachenko, S. (2007). Intehratsiia znan z metodyky fizyky i psykholoho-pedahohichnykh dystsyplin u pidhotovtsi maibutnoho vchytelia fizyky (Doctoral dissertation, Zaporizhzhia).

Опубліковано

2020-12-05

Як цитувати

Твердохліб, С. С. (2020). Педагогічні уомви формування інтерпретаційної компетентності майбутнії вчителів хореографії у процесі фахової підготовки. Мистецтво та освіта, (4 (98), 57–62. https://doi.org/10.32405/2308-8885-2020-4(98)-57-62