Регіональне мистецтво як компетентнісно-діяльнісна складова роботи вчителя НУШ (на прикладі Миколаївщини)

Автор(и)

  • Ольга Миколаївна Петренко кандидат мистецтвознавства, доцент, Миколаївський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти, м. Миколаїв, Україна

DOI:

https://doi.org/10.32405/2308-8885-2020-4(98)-2-5

Ключові слова:

регіональне мистецтво, компетенції учителя, методологічні підходи, краєзнавство, моделі діяльності, Миколаївщина

Анотація

У статті розглянуто питання регіонального мистецтва та аспектів його опанування в умовах Нової української школи. Запропоновано увести в сферу компетенцій учителя контекстний, семіотичний, інтерпретаційний та інтегрований підходи. Розроблено стратегію практичних дій залучення учнів до опанування, пошуку й трансляції художніх цінностей, пов’язаних із культурою рідного краю. Представлено методи продуктивного використання художньо-творчого потенціалу регіону як діяльнісний вектор сучасного освітнього середовища.

Посилання

Tometska, O. M. (Ed.). (2014). Vyvchennia khudozhnoi kultury ridnoho kraiu: tematychnyi zbirnyk prats [The study of artistic culture of the native land: A thematic collection of works]. Rivne: ROIPPO.

Dykalo, V. (2016). Muzychne kraieznavstvo Rivnenshchyny yak navchalnyi kurs: do postanovky problemy [Musical Local Studies of Rivne region as a training course: To the problem statement]. Naukova Pedahohichna Dumka, 2 (86), 124–128.

Knysh, A. M. (2017). Kraieznavcha robota naukovoi biblioteky Hlukhivskoho natsionalnoho pedahohichnoho universytetu imeni Oleksandra Dovzhenka yak skladova patriotychnoho vykhovannia studentskoi molodi [Local work of the scientific library of Oleksandr Dovzhenko Hlukhiv National Pedagogical University as a component of patriotic education of students]. In Naukovi pratsi Derzhavnoi naukovo-pedahohichnoi biblioteky Ukrainy im. V. O. Sukhomlynskoho: Vol. 6 (pp. 98–103). Kyiv.

Martyniuk, T. (2003). Muzychnyi profesionalizm Pivnichnoho Pryazovia XIX – XX stolit [Musical professionalism of the Northern Priazov XIX – XX centuries]. Melitopol: TOV “Vydavnychyi budynok Melitopolskoi miskoi drukarni”.

Mykulanynets, L. (2013). Poniattia «rehionoznavstvo», «rehionalistyka» ta «rehionika» u suchasnomu vitchyznianomu mystetstvoznavstvi [The concept of “regional studies” in modern domestic art history]. In Mystetska osvita v yevropeiskomu sotsiokulturnomu prostori XXI stolittia: Conference Proceedings, Mukacheve 14–15 March (pp.148–150). Mukacheve: MDU.

Medvedyk, Yu. Ye. (Ed.). (2018). Prohrama navchalnoi dystsypliny «Muzychne kraieznavstvo» dlia studentiv za spetsialnistiu 014 Serednia osvita spetsializatsiia 014.13 Muzychne mystetstvo [The program of the discipline “Musical Local Studies” for students in speciality 014 Secondary education specialization 014.13 Musical Art]. Lviv: LNU imeni Ivana Franka.

Shytiuk, M., Petrenko, O., & Kryzhanovska, N. (2010). Khorove mystetstvo Mykolaivshchyny: kinets XVIII – pochatok XXI stolittia [Choral art of Mykolayiv region: The end of the XVIII – the beginning of the XXI century]. Mykolaiv: MNU im. V. O. Sukhomlynskoho.

Shulhina, V., & Kravchenko, A. (2015). Teoretyko-metodolohichni aspekty kulturolohichnoi rehioniky [Theoretical and methodological aspects of culturological region]. In Visnyk Lvivskoho universytetu. Seriia mystetstvo: Vol. 16. Issue 1 (pp. 3–11).

Yakymenko, S., & Zhelan, A. (2014). Stanovlennia ta rozvytok muzychnoi osvity v Khersonskii hubernii (kinets XIX – pochatok XX st.) [Formation and development of music education in the Kherson province (late XIX – early XX century.)]. 2nd ed. Kyiv: Vydavnychyi dim «Slovo».

Опубліковано

2020-12-05

Як цитувати

Петренко, О. М. (2020). Регіональне мистецтво як компетентнісно-діяльнісна складова роботи вчителя НУШ (на прикладі Миколаївщини). Мистецтво та освіта, (4 (98), 2–5. https://doi.org/10.32405/2308-8885-2020-4(98)-2-5