Художні цінності в життєвому просторі старшокласників: до постановки проблеми

Автор(и)

  • Наталія Євгенівна Миропольська Доктор педагогічних наук, професор, головний науковий співробітник лабораторії естетичного виховання та мистецької освіти Інституту проблем виховання НАПН України, м. Київ. https://orcid.org/0000-0002-7469-5111

DOI:

https://doi.org/10.32405/2308-8885-2021-1(99)-10-14

Ключові слова:

художні цінності, старшокласники, урок мистецтва, принципи, технологічні прийоми

Анотація

У статті виокремлюється постановка проблеми виховання особистісних художніх цінностей старшокласників на уроках «Мистецтво». Подано визначення художньої цінності, яке акцентує спонукальний складник цього феномену, який, у разі коректної методики проведення уроків, сфокусує увагу учнів на значущості панорамного, а не епізодичного бачення і знаходження власних, незапозичених слова, думки, дії.

Розроблено нові технологічні прийоми: іншомовна мистецька терміно-ідіоматична «інкрустація» уроків мистецтва, мистецтво літературного-художнього перекладу; діалог культур у «машині часу».

Розкрито три принципи змістової організації уроку мистецтва: кореляції традиційних методичних прийомів з інноваційними; організації учнівської творчості; «схвального резонансу» уроку, результатом яких є розуміння мистецького знаку в його загальному й контекстуальному значенні та суголосність позиції вчителя й учнів стосовно емоційних аспектів уроку.

Посилання

Bekh, I. D. (2018). Osobystist na shliakhu do dukhovnykh tsinnostei [Personality on the way to spiritual values]. Kyiv – Chernivtsi: Bukrek.

Bibler, V. S. (1997). Na graniakh logiki kultury [On the side of the logic of culture]. Moscow: Russkoe fenomenolohycheskoe obshchestvo.

Hesse, H. (1990). Pisma k druziam. Literaturnaia ucheba: Vol. 3 [Letters to friends. Literary studies].

Goethe J. (2013). Faust [Faust]. Kyiv: Vydavnytstvo Zhupanskoho.

Jackson, Sh. (1984). Kostium dlia stseny [Costume for the stage]. Moscow: Iskusstvo.

Zholdak, B. (2018). Pid zirkoiu Lukasha [Under the star of Lukash]. Kyiv: Dukh i litera,

Klekovkin, O. (2009). Svit teatru: istoriia vporiadkuvannia [The world of theater: the history of order]. Naukovyi visnyk KNUTKT im. I. K. Kapenka-Karoho, 4–5, 10–27.

Komarovska, O. A., Myropolska N. Ye., Nychkalo, S. A, Rudenko, I. V. (2018). Mystetstvo (10–11 klasy) [Art (grades 10-11)]. Kharkiv: Ranok.

Krylova, S. (2019). Krasa liudyny v zhyttievykh praktikakh [Human beauty in life practices]. Kyiv: KNT.

Metodika prepodavania inostrannykh yazykov. Obshchyi kurs [Methods of teaching foreign languages. General course]. (2008). Moscow: Vostok-Zapad.

Mykola Lukash: Motsart ukrainskoho perekladu [Mykola Lukash: Mozart’s Ukrainian translation] (2019). Vinnytsia: Nova Knyha,

Miram, G. (2005). Prakticheskii perevod [Practical translation]. Kyiv: Nika Tsentr.

Myropolska N. Ye. (2017). Vid teatralnykh upodoban do “symfoniinoi osobystosti” [From theatrical preferences to “symphonic personality”]. Mystetstvo ta Osvita, 3, 44–48.

Mystetstvo. Materialy do zaniat [Art. Materials for classes]. (2019). Kyiv: TOV “Vydavnycha hrupa “Shkilnyi svit”.

Pedahohichnyi slovnyk [Pedagogical dictionary]. (2001). Kyiv: Pedahohichna dumka, 516 s.

Rassel, B. (1995). Istoriia zakhidnoi filosofii [History of Western philosophy]. Kyiv: Osnovy.

Teatr – prostranstvo – telo – dialog [Theatre – space – body – dialogue]. (2017). Kharkov: Gumanitarnyi tsentr.

Filosofskyi entsyklopedychnyi slovnyk [Philosophical encyclopaedic dictionary]. (2002). Kyiv: Abrys.

Khamytov, N., Krylova, & S., Rozova, T. (2017). Filosofskaia antropolohyia: slovar. Kyiv: KNT.

Опубліковано

2021-03-11

Як цитувати

Миропольська, Н. Є. (2021). Художні цінності в життєвому просторі старшокласників: до постановки проблеми . Мистецтво та освіта, (1 (99), 10–14. https://doi.org/10.32405/2308-8885-2021-1(99)-10-14