Методика використання ігрового поля для ознайомлення дітей раннього віку з художнім словом

Автор(и)

  • Наталія Василівна Гавриш доктор педагогічних наук, головний науковий співробітник лабораторії дошкільної освіти і виховання, Інститут проблем виховання НАПН України, м. Київ, Україна https://orcid.org/0000-0002-9254-558X

DOI:

https://doi.org/10.32405/2308-8885-2021-3(101)-36-41

Ключові слова:

діти раннього віку, ігрове поле, літературні твори для дітей раннього віку, методика роботи з текстами

Анотація

У статті представлено методику використання ігрового поля як одного з ефективних засобів освітньої роботи з дітьми раннього віку для їх ознайомлення з художнім словом. Ігрове поле позначено як універсальний і багатоваріантний за способами створення і наповнення дидактичний простір для розгортання спільної діяльності дітей за участю чи під керівництвом педагога. Висвітлено методику використання ігрового поля, принципи її реалізації, представлено основні способи роботи з текстами. Схарактеризовано фольклорні й літературні твори для малюків, представлено традиційні та інноваційні засоби й методи роботи з текстами в групах раннього віку.

Посилання

Aksarina, N.M. (2007). Vospitanie detei rannego vozrasta [Education of children of early age]. Moscow: Pedagogicheskoe obshchestvo Rossii.

Bohush, A.M., Havrysh, N.V., Saprykina. O.V. (2009). Teoriia i metodyka rozvytku movlennia ditei rannoho viku [Theory and methods of speech development of children of early age]. Kyiv: Vydavnychyi Dim «Slovo».

Vygotskii, L. (2005). Psikhologiia razvitiia cheloveka [Psychology of human development]. Moscow: Smysl; Eksmo.

Havrysh, N.V., Rahozina, V.V., & Vasylieva, S.A. (2020). Modeliuvannia osvitnoho protsesu v hrupakh rannoho viku [Modelling of the educational process in early age groups]. Teoretyko-metodychni problemy vykhovannia ditei ta uchnivskoi molodi: zbirnyk naukovykh prats Instytutu problem vykhovannia NAPN Ukrainy, 24, 85–105.

Havrysh, N.V. (2005). Khudozhnie slovo i dytiache movlennia [Art word and children’s speech]. Kyiv: TOV «Redaktsiia zahalnopedahohichnykh hazet».

Hurkovska, T. (2011). Suprovid rozvytku ditei rannoho viku [Supporting the development of early age children]. Dytiachyi sadok. Biblioteka, 5, 128.

Elkonin, D.B. (2001). Psikhicheskoe razvitie v detskikh vozrastakh: Izbrannye trudy [Mental development in childhood: Selected works]. Moscow – Voronezh: NPO «MODEK».

Elagina, M.G. (1977). Vozniknovenie aktivnoi rechi v protsesse sotrudnichestva so vzroslymi u detei rannego vozrasta [Occurrence of active speech in the process of cooperation with adults in children of early age]. (Dissertation Abstract, Moscow).

Zaporozhets, A. (1986). Izbrannye psikhologicheskie trudy [Selected psychological works]. Moscow: Pedagogika.

Novoselova, S. (Ed.). (1989). Igra doshkolnika [Preschooler’s game]. Moscow: Prosveshchenie.

Koltsova, M.M., & Ruzina, M.S. (2004). Rebenok uchitsia govorit. Palchikovyi igrotrening [The child learns to speak. Finger-playing training]. Ekaterinburg: U-Faktoriia.

Kononko, E. (1985). V myre rannego detstva [In the world of early childhood]. Kyiv: Radianska shkola.

Kontseptsiia osvity ditei rannoho ta doshkilnoho viku: novyi pohliad. Naukova dopovid na zasidanni Prezydii NAPN Ukrainy [The concept of education of early and preschool children: a new look. Scientific report at the meeting of the Presidium of the NAPS of Ukraine].

Li, N. (2001). Priobretenie kommunikativnykh navykov uchastiia v dialoge rebenkom vtorogo-tretego goda zhizni [Acquisition of communicative skills of participation in dialogue by the child of the second-third year of life]. In Rebenok kak partner v dialoge: Trening postoianno deistvuiushchego seminara po ontolingvistike: Vol. 2. Saint Petersburg: Soiuz.

Lisina, M. (1986). Problemy ontogeneza obshcheniia [Problems of ontogenesis of communication]. Moscow: Prosveshchenie.

Liamina, G.M. (2005). Razvitie rechi rebenka rannego vozrasta [Speech development of a child of early age]. Moscow: Airis Press.

Pavlova, L.N. (2003). Rannee detstvo: razvitie rechi i myshleniia [Early childhood: Development of speech and thinking]. Moscow: Mozaika-Sintez; TTs «Sfera».

Tikheeva, E.I. (1981). Razvitie rechi detei (rannego i doshkolnogo vozrasta) [Speech development of children (early and preschool age)]. Moscow: Prosveshchenie.

Ushakova, O., & Havrysh, N. (2005). Znakomim doshkolnikov s literaturoi [Introduce preschoolers to literature]. Moscow: Sfera.

Saprykina, O. (2005). Rozumni ruky – svitla holova [Smart hands is a light head]. Kyiv: TOV «Redaktsiia zahalnopedahohichnoi hazety»; SPD FO T. Solovei.

Yurtaikyna, T. (1995). Razvytye rechy y rechevoho obshchenyia detei treteho hoda zhyzny [Development of speech and speech communication of children of the third year of life]. In O. Ushakova (Ed.), Razvitie rechi i rechevogo obshcheniia doshkolnikov (pp. 47–64). Moscow: Sfera.

Опубліковано

2021-09-25

Як цитувати

Гавриш, Н. В. (2021). Методика використання ігрового поля для ознайомлення дітей раннього віку з художнім словом. Мистецтво та освіта, (3 (101), 36–41. https://doi.org/10.32405/2308-8885-2021-3(101)-36-41