Періодизація музично-педагогічної освіти України в умовах наближення до європейських і світових стандартів

Автор(и)

  • Володимир Федорович Черкасов доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри музичного мистецтва та методики музичного виховання Центральноукраїнського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка, м. Кропивницький, Україна https://orcid.org/0000-0001-9112-3468

DOI:

https://doi.org/10.32405/2308-8885-2021-3(101)-7-12

Ключові слова:

музично-педагогічна освіта України, періодизація музично-педагогічної освіти України, заклади вищої освіти, вчителі музичного мистецтва

Анотація

У статті представлено і обґрунтовано періодизацію музично-педагогічної освіти України другої половини ХХ – початку ХХІ ст. в умовах її наближення до європейських і світових освітніх стандартів.

Виокремлено п’ять періодів становлення і розвитку музично-педагогічної освіти України впродовж зазначеного історичного періоду та схарактеризовано зміст кожного з них, які пов’язані з реформуванням, перебудовою, модернізацією, оптимізацією та інтеграцією у європейське освітнє товариство. Акцентовано увагу на основних новоутвореннях, притаманних кожному з етапів.

Посилання

Masol, L. M. (2004). Kontseptsiya zahalʹnoyi mystetsʹkoyi osvity. [The concept of general art education]. Kyiv.

Mystetsʹka osvita: istoriya, teoriya, tekhnolohiyi : zb.nauk.pratsʹ. (2017). [Art education: history, theory, technology: collection of scientific works]. Kharkiv.

Oleksyuk, O. M. (2016). Kontseptualʹni zasady realizatsiyi dukhovnoho potentsialu osobystosti v systemi neperervnoyi mystetsʹkoyi osvity. [Conceptual principles of realization of the spiritual potential of the individual in the system of continuous art education]. Kyiv.

Padalka, G. M. (2008). Pedahohika mystetstva (Teoriya i metodyka vykladannya mystetsʹkykh dystsyplin). [Pedagogy of art (Theory and methods of teaching art disciplines)]. Kyiv.

Protsiv, L. Y. (2017). Muzychna pedahohika v Ukrayini: zustrichi v istoriyi. [Music pedagogy in Ukraine: meetings in history]. Kyiv.

Rostovsky, O. Ya. (2011). Тeoriya i metodyka muzychnoyi osvity. [Theory and methods of music education: teaching method. way]. Ternopil. Textbook – Bogdan.

Rudnytska, O. P. (2002). Pedahohika: zahalʹna ta mystetsʹka. [Pedagogy: general and artistic]. Kyiv.

Cherkasov, V. F. (2020). Stanovlennya i rozvytok muzychno-pedahohichnoyi osvity v Ukrayini (1962–1991 rr.). [Formation and development of music and pedagogical education in Ukraine (1962–1991)]. Kyiv. Education of Ukraine.

Cherkasov, V. F. (2011). Muzychno-pedahohichna osvita Ukrayiny na mezhi dvokh tysyacholitʹ (1991–2010 rr.). [Music and pedagogical education of Ukraine at the turn of two millennia (1991–2010)]. Kirovograd. «Imex – LTD».

Shulgina, V. D. (2016). Ukrayinsʹka muzychna pedahohika. [Ukrainian music pedagogy]. Kyiv. NACCKiM.

Опубліковано

2021-09-25

Як цитувати

Черкасов, В. Ф. (2021). Періодизація музично-педагогічної освіти України в умовах наближення до європейських і світових стандартів. Мистецтво та освіта, (3 (101), 7–12. https://doi.org/10.32405/2308-8885-2021-3(101)-7-12