Використання фонограм у скрипковому сольному й ансамблевому виконавстві

Автор(и)

  • Наталя Іванівна Жученко викладач-методист класу скрипки, завідувачка оркестровим відділом КПСМНЗ «Дитяча музична школа № 7 ім. М. П. Мусоргського», м. Харків, Україна https://orcid.org/0000-0002-3405-5515

DOI:

https://doi.org/10.32405/2308-8885-2022-1-2(103-104)-31-36

Ключові слова:

фонограма, скрипкове виконавство, сольне й ансамблеве виконавство, навчання гри на скрипці, школа мистецтв

Анотація

Досліджено питання доцільності використання фонограм у скрипковому сольному й ансамблевому виконавстві. Враховуючи переваги й недоліки впровадження фонограм у освітній процес, спираючись на власний педагогічний досвід, авторка статті викладає рекомендації щодо їх створення, редагування та застосування в навчанні гри на скрипці з метою досягнення конкретних педагогічних завдань. Здійснено аналіз навчально-методичної літератури, виокремлено репертуарні збірки, доповнені фонограмами. Розглянуто проблеми, які виникають у процесі підготовки солістів і учасників скрипкових ансамблів з використанням фонограм, та запропоновано шляхи їх усунення.

Посилання

Zhuchenko, N. I. (n.d.). Biblioteka kanal YouTube [Library channel YouTube]. Retrieved from https://www.youtube.com/channel/UC23qiOPhVmrtw8zxRskLrxA

Zhuchenko N. I. (2020). Vykorystannia fonohram u roboti z ansamblem skrypaliv [Using phonograms in working with an ensemble of violinists]. M.M. Bryl (Ed.), Mystetska osvita maibutnoho: metodychni aspekty [Art education of the future: methodological aspects]: Conference Proceedings (April 29, 2020) (pp. 22-25). Kyiv: DNMTsZKMO.

Zavalko, K. V. (2013). Pedahohichna innovatyka v teorii ta praktytsi muzychnoi osvity [Pedagogical innovation in the theory and practice of music education]. Cherkasy: Drukarnia «Cherkaskyi TsNP».

Zavalko, K. V. (2016). Skrypychnaia metodyka Colourstrings dlia nachynaiushchykh [Violin technique Colourstrings for beginners]. Kyiv: Tsentr uchebnoi literatury.

Mostova, N. (2021). Metod Suzuki: yak u Frankivsku vchat hraty na skryptsi z dvokh rokiv [Suzuki method: How in Frankivsk they teach to play the violin from two years old]. Retrieved from https://gk-press.if.ua/metod-suzuki-yak-u-frankivsku-vchat-graty-na-skryptsi-z-dvoh-rokiv/

Ostrovskyi, Yu. (2022). Dudaryk Zbirka lehkykh pies dlia skrypky u suprovodi fortepiano (Obrobky, pereklady, oryhinalni tvory) [Dudaryk Collection of light pieces for violin accompanied by piano (Arrangements, translations, original works)]. Rivne.

Pavlenko, L. Ye., & Pavlenko, Yu. M. (2021).Vykorystannia novitnikh informatsiino-komunikatyvnykh tekhnolohii v protsesi navchannia v klasakh mystetskoi shkoly [Using the latest information and communication technologies in the learning process in art school classes]. In M. M. Bryl (Ed.), Mystetska osvita maibutnoho: metodychni aspekty [Art education of the future: methodological aspects]: Conference Proceedings (April 29, 2020) (pp. 109-111). Kyiv: DNMTsZKMO.

Savenko, Yu. B. (n.d.). Problemni aspekty vokalnoho vykonavstva v estradnii maneri [Problematic aspects of vocal performance in a pop style]. Retrieved from https://vseosvita.ua/library/problemni-aspekti-vokalnogo-vikonavstva-v-estradnij-maneri-364369.html

Skrypak, K. D. (2021). Skrypkovi dyva. Robochyi zoshyt z navchalnoi dystsypliny «Muzychnyi instrument skrypka» dlia elementarnoho pidrivnia zakladiv pochtkovoi mystetskoi osvity [Violin miracles. Workbook on the subject “Musical Instrument Violin” for the elementary level of institutions of primary art education]. Kyiv: DNMTsZKMO.

Stetsenko, V. K. (1974). Metodyka navchannia hry na skryptsi [Methods of teaching violin]: Vol. 1. Kyiv: Muzychna Ukraina.

Sudzuky, S. (2005). Vzrashchennыe s liuboviu. Klasycheskyi podkhod k vospytanyiu talantov [Raised with love. The classic approach to the education of talents]. Retrieved from http://menestrel.ucoz.ua/_ld/0/20_W_T.pdf

Folomieieva, N. A. (2021). Vykonavska maisternist estradnoho spivaka [Performing skills of a pop singer]. Sumy: FOP Tsoma S.P.

Chystiakova, N. V., Zub T. S., & Chystiakova D. A. (2020). Metodychni rekomendatsii Osnovni pryntsypy dystantsiinoi roboty z uchniamy strunno-smychkovykh viddilen zakladiv pochatkovoi mystetskoi osvity [Methodical recommendations Basic principles of remote work with students of string and bow departments of primary art education institutions]. Kharkiv: KhNPU imeni H.S. Skovorody.

Shevchenko, A. (2019). Naukovi pidkhody ta dydaktychni pryntsypy formuvannia vokalno-dzhazovoi kultury pidlitkiv na zaniattiakh z estradnoho spivu [Scientific approaches and didactic principles of formation of vocal and jazz culture of teenagers in pop singing classes]. Molod i rynok, 8, 150-154.

Опубліковано

2022-05-20

Як цитувати

Жученко, Н. І. (2022). Використання фонограм у скрипковому сольному й ансамблевому виконавстві. Мистецтво та освіта, (1-2 (103-104), 31–36. https://doi.org/10.32405/2308-8885-2022-1-2(103-104)-31-36