Мистецькі діалоги Китаю та України: до питання підготовки вчителя та учнів

Автор(и)

  • Ся Гаоян Аспірант факультету мистецтв імені Анатолія Авдієвського Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова

DOI:

https://doi.org/10.32405/2308-8885-2018-4-18-22

Ключові слова:

синкретизм, синтез мистецтв, китайська поезія, китайська художня пісня, п’ять елементів

Анотація

У статті окреслено аспект поліхудожньої підготовки учнів та готовності вчителів до її здійснення як тенденції сучасної мистецької освіти в напрямі інтеграції і цілісного художнього пізнання. Проблема розглядається на прикладах аналізу мистецьких творів, зокрема музики сучасного українського автора (твір М. Шуха на вірші китайських поетів), для розуміння якої українській аудиторії варто зануритися у традиційний жанр китайського музичного мистецтва – китайську художню пісню. Розглянуто особливості жанру китайської художньої пісні. Розкрито філософсько-естетичні (концепція п’яти елементів) і психологічні основи синкретизму художнього світовідчуття китайського народу, що виявляються у нерозривності музики і поезії, музики і пейзажного живопису, злиття людини і природи. Наведено приклади синтезу мистецтв у творах китайських митців. Подано ілюстрації.

Посилання

Alekseev, V. M. (1978). Kitaiskaia literatura [Chinese literature]. Moscow: Nauka.

Dai Yui. (2017). Elementy traditsionnoi kultury v Novoi kytaiskoi muzyke “perioda otkrytosti” [Elements of traditional culture in the New Chinese music of the “period of openness”]. (Dissertation Abstract, Nizhnii Novgorod).

Liu Yan. (2017). Osobennosti vzaimodeistviia muzykalnogo i vizualnykh iskusstv v kitaiskoi khudozhestvennoi kulture XX–XXI vekov. [Features of the interaction of musical and visual arts in the Chinese art culture of the XX–XXI centuries]. (Dissertation Abstract, Minsk).

Tsiao Chzhy, & Komarovska, O. (2017). Kytaiski narodni tradytsii v muzychnomu navchanni ukrainskykh shkoliariv [Chinese folk traditions in music education of Ukrainian schoolcholdren]. Mystetstvo ta Osvita, 4, 6–10.

U Khuniuan. (2016). Kitaiskaia khudozhestvennaia pesnia: istoriia i teoriia zhanra [Chinese art song: History and theory of the genre]. (Doctoral dissertation, Kharkov).

U Yu-Tsin. (2008). Doslidzhennia davnikh strunnykh instrumentiv [Research of old string instruments]. Shankhai: Vydavnytstvo Shankhaiskoho muzychnoho instytutu.

Tsai Zhonhdi. (1995). Istoriia kytaiskoi muzychnoi estetyky [History of Chinese musical aesthetics]. Pekin: Narodna muzyka.

Tszen Suitszyn. (1997). Zahalni polozhennia teorii muzyky i sotsiolohii [General provisions of theory of music and sociology]. Pekin: Vydavnytstvo kultury i mystetstv.

Tszia Yan. (2016). Voploshcheniia predstavlenii o sinteze iskusstv v tvorchestve sovremennykh kitaiskikh avtorom [Incarnation of ideas on the synthesis of arts in the works of contemporary Chinese writer]. Iskusstvo i Kultura, 2 (22), 80-86.

Опубліковано

2018-12-04

Як цитувати

Гаоян, С. (2018). Мистецькі діалоги Китаю та України: до питання підготовки вчителя та учнів. Мистецтво та освіта, (4 (90), 18–21. https://doi.org/10.32405/2308-8885-2018-4-18-22