Музичний розвиток дітей у системі М. Монтессорі

Автор(и)

  • Тетяна Олександрівна Войтко викладач музично-теоретичних дисциплін та спеціального фортепіано,Старокостянтинівська ДМШ ім. М. Кондратюка, м. Старокостянтинів, Хмельницька область, Україна

DOI:

https://doi.org/10.32405/2308-8885-2019-1-4

Ключові слова:

система М. Монтессорі, музична складова системи М. Монтессорі, музичний розвиток дошкільників, харківські україномовні заклади дошкільної освіти, уроки тиші

Анотація

На основі власних спостережень за роботою педагогів харківських україномовних закладів дошкільної освіти – дитячого центру «Світ дитини Montessori» та його філії автор статті описує складові процесу музичного розвитку дітей дошкільного віку, особливості застосування дидактичних матеріалів і методів в системі М. Монтессорі. Розкрито змістове наповнення «уроків тиші» й музичних занять, що проводяться в зазначених закладах, наведено приклади вправ, які розвивають увагу, спостережливість дитини та її музичні здібності – музичний слух, пам’ять, музичну інтонацію.

Посилання

Biletska, S. V. (2015). Osoblyvosti vidnosyn dorosloho i dytyny u pedahohichnii spadshchyni myslyteliv XX stolittia: M. Montessori, R. Shtainer, M. Rerikh, O. Rerikh [Features of the relationship of adult and child in the pedagogical heritage of thinkers of the XX century: M. Montessori, R. Steiner, M. Roerich, O. Roerich]. Upravlinnia Shkoloiu, 25/27, 2–29.

V tsentre Kharkova otkrylsia ukrainoiazychnyi detsad Montessori [Ukrainian-language kindergarten Montessori opened in the center of Kharkov]. Retrieved from https://nakipelo.ua/v-tsentre-harkova-poyavilsya-pervyj-i- edinstvennyj-ukrainoyazychnyj-detsad-montessori/

Dytynoiu rukhaie interes [The child drives interest]. Retrieved from http://www.svetrebenka.com/

Dychkivska, I. M., & Ponimanska, T. I. (2006). Montessori: teoriia i tekhnolohiia [M. Montessori: Theory and technology]. Kyiv: Vydavnychyi dim «Slovo».

Zhebrovskyi, B. 2014. Naisuchasnisha klasyka: pedahohichna systema: Montessori v sadku i shkoli [The most modern classics: Montessori pedagogical system in the kindergarten and school]. Doshkilne Vykhovannia, 8, 2–5.

Koval, O. V. (2016). Novatorski idei muzykantiv-pedahohiv XIX-XX stolit yak fundamentalna osnova pedahohiky muzychnykh zdibnostei tretoho tysiacholittia [Innovative ideas of musicians-teachers of the XIX-XX centuries as the fundamental basis of pedagogy of musical abilities of the third millennium]. In Naukovi zapysky Nizhynskoho derzhavnoho universytetu imeni Mykoly Hoholia. Psykholoho-pedahohichni nauky: Naukovyi zhurnal: Vol. 3 (pp. 129-134). Nizhyn: NDU im. M. Hoholia.

Soldatenko, O. I. (2016). Kontseptsii muzychnoho vykhovannia i navchannia, yaki zastosovuiutsia v Yaponii dlia rozvytku muzychnykh zdibnostei uchniv [Concepts of musical education and training that are used in Japan for the development of students’ musical abilities]. In VISNYK: Vol. 140. Seriia: Pedahohichni nauky (pp. 392-395). Retrieved from http://visnyk.chnpu.edu.ua/?wpfb_dl=3083

Sorokova, M. G. (2003). Systema M. Montessory: Teoriia i praktika [The Montessori System: Theory and practice]. Moscow: Akademiia.

Uliukaieva, I. H. (2016). Pedahohichna diialnist ta idei Marii Montessori [Pedagogical activity and ideas of Maria Montessori]. In Istoriia doshkilnoi pedahohiky (pp.145–162). Kyiv: Slovo.

Опубліковано

2019-02-28

Як цитувати

Войтко, Т. О. (2019). Музичний розвиток дітей у системі М. Монтессорі. Мистецтво та освіта, (1(91), 15–18. https://doi.org/10.32405/2308-8885-2019-1-4