Музичний розвиток дітей у системі М. Монтессорі
DOI:
https://doi.org/10.32405/2308-8885-2019-1-4Ключові слова:
система М. Монтессорі, музична складова системи М. Монтессорі, музичний розвиток дошкільників, харківські україномовні заклади дошкільної освіти, уроки тишіАнотація
На основі власних спостережень за роботою педагогів харківських україномовних закладів дошкільної освіти – дитячого центру «Світ дитини Montessori» та його філії автор статті описує складові процесу музичного розвитку дітей дошкільного віку, особливості застосування дидактичних матеріалів і методів в системі М. Монтессорі. Розкрито змістове наповнення «уроків тиші» й музичних занять, що проводяться в зазначених закладах, наведено приклади вправ, які розвивають увагу, спостережливість дитини та її музичні здібності – музичний слух, пам’ять, музичну інтонацію.
Посилання
Biletska, S. V. (2015). Osoblyvosti vidnosyn dorosloho i dytyny u pedahohichnii spadshchyni myslyteliv XX stolittia: M. Montessori, R. Shtainer, M. Rerikh, O. Rerikh [Features of the relationship of adult and child in the pedagogical heritage of thinkers of the XX century: M. Montessori, R. Steiner, M. Roerich, O. Roerich]. Upravlinnia Shkoloiu, 25/27, 2–29.
V tsentre Kharkova otkrylsia ukrainoiazychnyi detsad Montessori [Ukrainian-language kindergarten Montessori opened in the center of Kharkov]. Retrieved from https://nakipelo.ua/v-tsentre-harkova-poyavilsya-pervyj-i- edinstvennyj-ukrainoyazychnyj-detsad-montessori/
Dytynoiu rukhaie interes [The child drives interest]. Retrieved from http://www.svetrebenka.com/
Dychkivska, I. M., & Ponimanska, T. I. (2006). Montessori: teoriia i tekhnolohiia [M. Montessori: Theory and technology]. Kyiv: Vydavnychyi dim «Slovo».
Zhebrovskyi, B. 2014. Naisuchasnisha klasyka: pedahohichna systema: Montessori v sadku i shkoli [The most modern classics: Montessori pedagogical system in the kindergarten and school]. Doshkilne Vykhovannia, 8, 2–5.
Koval, O. V. (2016). Novatorski idei muzykantiv-pedahohiv XIX-XX stolit yak fundamentalna osnova pedahohiky muzychnykh zdibnostei tretoho tysiacholittia [Innovative ideas of musicians-teachers of the XIX-XX centuries as the fundamental basis of pedagogy of musical abilities of the third millennium]. In Naukovi zapysky Nizhynskoho derzhavnoho universytetu imeni Mykoly Hoholia. Psykholoho-pedahohichni nauky: Naukovyi zhurnal: Vol. 3 (pp. 129-134). Nizhyn: NDU im. M. Hoholia.
Soldatenko, O. I. (2016). Kontseptsii muzychnoho vykhovannia i navchannia, yaki zastosovuiutsia v Yaponii dlia rozvytku muzychnykh zdibnostei uchniv [Concepts of musical education and training that are used in Japan for the development of students’ musical abilities]. In VISNYK: Vol. 140. Seriia: Pedahohichni nauky (pp. 392-395). Retrieved from http://visnyk.chnpu.edu.ua/?wpfb_dl=3083
Sorokova, M. G. (2003). Systema M. Montessory: Teoriia i praktika [The Montessori System: Theory and practice]. Moscow: Akademiia.
Uliukaieva, I. H. (2016). Pedahohichna diialnist ta idei Marii Montessori [Pedagogical activity and ideas of Maria Montessori]. In Istoriia doshkilnoi pedahohiky (pp.145–162). Kyiv: Slovo.