Специфіка колективної уваги школярів у процесі хорових занять

Автор(и)

  • Світлана Іванівна Миколінська кандидат педагогічних наук, доцент НПУ імені М. П. Драгоманова, м. Київ, Україна

DOI:

https://doi.org/10.32405/2308-8885-2019-2-18-24

Ключові слова:

колективна увага, школярі, хорові заняття, розвиток колективної уваги у хорі

Анотація

Визначено сутність колективної уваги школярів на заняттях у хорі в загальноосвітніх та позашкільних навчальних закладах. Розглянуто характерні ознаки колективної діяльності співаків у творчому колективі хору. Зазначено фактори, що сприяють виявам колективної уваги школярів на хорових заняттях, напрями роботи вчителя – керівника хору, серед яких: налаштування хористів на спільну діяльність і результат, створення атмосфери зацікавленості творчим процесом, формування спеціальних умінь і навичок, вольової поведінки в учасників хору. Запропоновано методи і прийоми розвитку колективної уваги на хорових заняттях – вироблення стану готовності школярів перед співом, спонукання учасників колективу до самоконтролю та оцінки якості й виразності виконання, емоційного підсилення, емоційно-творчого налаштування школярів перед концертним виступом.

Посилання

Baskakova, I. L. (1995). Vnimanie doshkolnika, metody ego izucheniia i razvitiia. Izuchenye vnimaniia shkolnykov [Attention of preschooler, methods of study and development. Studying schoolchildren’s attention]. Voronezh: Izd-vo In-ta prakticheskoi psikhologii.

Mykolinska, S. I. (2015). Muzychno-slukhova uvaha molodshykh shkoliariv: teoriia ta metodyka formuvannia [Musical and hearing attention of primary schoolchildren: Theory and methods of formation]. Kyiv: Vyd-vo NPU imeni M.P. Drahomanova. Retrieved from http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/19847

Pihrov, K. K. (1962). Keruvannia khorom [Managing the choir]. Kyiv: Derzh. vydav. obrazotvorchoho mystetstva i muzychnoi literatury.

Stepanov, O. M. (Ed.). (2006). Psykholohichna entsiklopediia [Psychological Encyclopedia]. Kyiv: Akademvydav.

Struve, G. A. (1982). Shkolnyi khor [School choir]. Moscow: Prosveshchenie.

Tarasova, L. E. (1999). Formirovanie kolektivnogo vnimaniia mladshikh shkolnikov [Formation of collective attention of primary schoolchildren]. (Dissertation Abstract, Saratov).

Farber, D. A. Kornienko, I. A., & Sonkin, V. D. (1990). Fiziologiia shkolnika [Physiology of school student]. Moscow: Pedagogika.

Rueda, R. M. (2013, December). Development of attention. Oxford Handbooks Online. Retrieved from DOI: 1093/oxfordhb/9780199988693.013.0015

Опубліковано

2019-06-14

Як цитувати

Миколінська, С. І. (2019). Специфіка колективної уваги школярів у процесі хорових занять. Мистецтво та освіта, (2 (92), 18–23. https://doi.org/10.32405/2308-8885-2019-2-18-24