Інноваційні освітні практики в музичній педагогіці 21 століття

Автор(и)

  • Сара Чен доктор в галузі мистецтв, Каліфорнійський Державний Університет, м. Турлок, округ Станіслаус, Каліфорнія, США

DOI:

https://doi.org/10.32405/2308-8885-2019-3-2-7

Ключові слова:

музична імпровізація, музична освіта, композиція, креативність, лідерська підготовка, міждисциплінарність, міжкультурна, міжнародна колаборація

Анотація

Починаючи з 2014 року, в наукових дослідженнях розвитку музичної освіти як на Заході, так і на Сході вивчається проблема підготовки кваліфікованих педагогів-музикантів, творчих виконавців та дослідників музики, які поєднують творчість й інновації. У Північній Америці освітні ініціативи, спрямовані на інтеграцію музичної імпровізації та творчих музично-виконавських практик, сприяли збільшенню освітніх програм та проектів, що включають тренінги професійного розвитку майбутніх фахівців.

З 2012 року в США в музичних вищих навчальних закладах з’явилися нові програми навчання музичної імпровізації. В основних стандартах 2014 року, розроблених NSAE, акцентується на розвитку творчості студентів у дії, що включає процеси створення, виконання та рефлексії, – їх визначено головними мистецькими цілями програм навчання музичного, театрального і образотворчого мистецтв, а також танцю та медіа.

Провідними закладами з упровадження сучасних ідей та програм виступають Національна асоціація музичних шкіл (NASM) та College Music Society (CMS). NASM наголошує на важливості ідей міжпредметної інтеграції в загальній підготовці та професійному розвитку студентів, що реалізується курсами композиції та імпровізації.

У контексті вищеозначеного автор статті представляє аналіз наукових підходів, що слугують підґрунтям розробленої технології формування імпровізаційних умінь у майбутніх педагогів-музикантів. У січні 2020 року в Україні (м. Київ) автором буде презентовано семінар на тему «Розвиток артистичності у формуванні піаністів» (авторська технологія розвитку вмінь імпровізації для педагогів фортепіано). Акцент зроблено на навчальних практиках, відмінних від традиційного навчання гри на фортепіано, – з орієнтацією на інноваційні методи викладання. Семінар відбудеться під егідою проекту професійного розвитку «Освітня толока» у співпраці з громадською організацією ДП «Центр освітніх ініціатив «Толока», кафедрою філософії і освіти дорослих ЦІПО ДВНЗ «УМО» НАПН України.

Опубліковано

2019-08-22

Як цитувати

Чен, С. (2019). Інноваційні освітні практики в музичній педагогіці 21 століття. Мистецтво та освіта, (3 (93), 2–7. https://doi.org/10.32405/2308-8885-2019-3-2-7