Впровадження методики Далькроза в навчання дітей музики

Автор(и)

  • Катерина Володимирівна Завалко доктор педагоігчних наук, професор НАПУ ім М.П.Драгоманова, Київ

DOI:

https://doi.org/10.32405/2308-8885-2020-1-27-31,%2034

Ключові слова:

евритмія, Е. Жак-Далькроз, розвиток чуття ритму, музичні здібності, дошкільники

Анотація

У статті розглядаються основні положення методики музичного виховання і навчання Е. Жака-Далькроза – евритмії – та аналізується досвід її впровадження автором в Україні. Детально висвітлюються завдання, які вирішує дана методика, її принципи та основні положення. Розглядаються вікові особливості дошкільників у опануванні основних навичок і музичних понять у методиці Далькроза. Розуміння основних принципів цієї методики дозволяє будь-який урок навчання гри на музичному інструменті та урок музики в школі доповнити вправами, що ефективно розвивають музичні здібності вихованців.

Посилання

Zhak-Dalkroz, E. (2008). Ritm [Rhythm]. Moscow: Klassika- ХХІ.

Zavalko, K.V. (2013). Pedahohichna innovatyka v teorii ta praktitsi muzichnoi osvity [Pedagogical innovation in theory and practice of music education]. Cherkasy: Drukarnia “Cherkaskyi TsNP”.

Kushch, V., & Frolkin, V. (1998). Predmet “Ritmika” v muzykalnom vospitanii (k istorii i teorii) [The subject of “Rhythmics” in musical education (history and theory)]. In Hudozhestvennoe vospitanie podrastaiushchego pokoleniia: problemy i perspektivy. Novosibirsk.

Bachmann Marie-Laure (1991). Dalcroze Today: An education through and into music. Oxford: Clarendon press.

Findlay, E. (1995). Rhythm and movement: Applications of Dalcroze eurhythmics. Alfred Music,

Hoge Mead V. (1996). Dalcroze eurhythmics in today's music classroom. SCHOTT–EAMC.

Jaques Dalcroze E. (2013). Rhythm, music and education. Bibliolife.

Nivbrant Wedin, E. (2015). Playing music with the whole body – eurhythmics and motor development. Gehrmans Musikförlag.

Schnebly-Black J., Moore S. F. (2004). Rhythm: One on one. Alfred Publishing.

Schnebly-Black J., & Moore S. F. (2003). The Rhythm inside: connecting body, mind and spirit through music. Alfred Publishing.

Caldwell, T. J. (1995). Expressive singing: Dalcroze eurhythmics for voice. Prentice Hall

Vanderspar, E. (2005). Teaching rhythmics: Principles and guidelines for teachers of Dalcroze eurhythmics. Dalcroze Society, UK.

Weber, M. (2019). Rhythmics, solfege… a path towards music. Geneva: Jaques Dalcroze Istitute.

Zavalko, K. (2017). Improvisational as an effective method of initial violin tuition. Proceedings: 3rd International Conference of Dalcroze Studies (ICDS3), July 30 – August 3. Quebec, Canada.

Zavalko, K. (2013). Utilizing the Dalcroze method to improve teaching children to play violin. Proceedings: The First International Conference of Dalcroze Studies, July 24–26. Coventry, United Kingdom.

Опубліковано

2020-03-12

Як цитувати

Завалко, К. В. (2020). Впровадження методики Далькроза в навчання дітей музики. Мистецтво та освіта, (1 (95), 27–34. https://doi.org/10.32405/2308-8885-2020-1-27-31, 34