Діалог на уроках мистецтва

Автор(и)

  • Лариса Володимирівна Папіш вчитель мистецтва Мукачівської загальноосвітньої школи І–ІІІ ст. № 1 ім. О. С. Пушкіна, м. Мукачево, Закарпатська обл., Україна

DOI:

https://doi.org/10.32405/2308-8885-2020-2-31-37

Ключові слова:

діалог, уроки мистецтва, 8 клас, інтерпретація, форма взаємодії вчителя й учня

Анотація

У статті розглядається діалог як форма педагогічного спілкування, яке є засобом інтерпретаційної діяльності учнів під час сприймання і обговорення мистецьких творів; і діалог як метод спілкування з мистецьким твором, митцем, що слугує пізнанню різних видів мистецтва. Метою застосування діалогу вчителем (як форми педагогічної взаємодії і як методу пізнання мистецтва) є активізація учня у розкритті змісту художнього образу мистецького твору, що ґрунтується на особистісному художньо-естетичному досвіді, знаннях про художні засоби виразності, вмінні порівнювати й узагальнювати та рефлексії учня. Наведено приклади уроків мистецтва у 8 класі.

Посилання

Bakhtin, M. M. (1986). Literaturno-kriticheskie stati [Literary-critical articles]. Moscow: Khudozhestvennaia literatura.

Kasianov, H., Krikke, A.-Ya., Miokh, R., & Tendoskhat, Sh. (2007). Dialoh v osviti: porozuminnia, spivpratsia, zminy [Dialogue in education: Understanding, cooperation, change]. Kyiv. Retrieved from http://old.ippo.edu.te.ua/files/gromad_osvita/resursy/dialog_v_osviti/dialog_posibnyk.pdf

Zhabliak, M., & Papish, L. (2017). Mystetstvo. 8 klas. Mii konspekt [Art. 8th grade. My synopsis]. Uzhhorod: Informatsiino-vydavnychyi tsentr ZIPPO.

Masol, L. (2012). Metodyka navchannia mystetstva v osnovnii shkoli [Methods of teaching art in primary school]. Kyiv: Shkilnyi svit.

Masol, L. M, Haidamaka, O. V., Belkina, E. V., Kalinichenko, O. V., & Rudenko, I.V. (2006). Metodyka navchannia mystetstva u pochatkovii shkoli [Methods of teaching art in primary school]. Kharkiv: Vesta: Vydavnyitvo «Ranok».

Masol. L. M. (2019). Metodyka navchannia intehratyvnoho kursu «Mystetstvo» [Methods of teaching an integrative course “Art”]. Kyiv: Heneza, Retrieved from http://www.geneza.ua/sites/default/files/product-images/Metodyky/Masol_Mystetstvo_Metodyka.pdf

Minasian, N. H. (2011). Khudozhnia kultura: tvorchi zavdannia, testy, krosvordy [Art culture: Creative tasks, tests, crossword puzzles]. Kyiv: Shklnyi svit.

Nedoshivin, G. A. (1990). Iz istorii zarubezhnogo i otechestvennogo iskusstva. Izbrannye trudy [From the history of foreign and domestic art. Selected works]. Mosciw: Sovetskii khudozhnik.

Papish, L. (2010). Mudrist Skhodu. Mystetstvo yak forma komunikatsii [Wisdom of the East. Art as a form of communication]. Mystetsvo ta Osvita [Art and Education], 3, 51-55.

Pometun, O. (2007). Entsiklopediia interaktyvnoho navchannia [Encyclopedia of interactive learning]. Kyiv: A.S.K.

Rudnytska, O. (2002). Pedahohika: zahalna ta mystetska [Pedagogy: General and artistic]. Kyiv: Interprof.

Chen, N. V. (2019). Mystetstvo – universalna mova kozhnoho narodu [Art is the universal language of every nation]. Mystetsvo ta Osvita [Art and Education], 2 (92).

Yamnytska, T. O. (2019). Opys, analiz y interpretatsiia tvoriv dekoratyvno-prykladnoho mystetstva [Description, analysis and interpretation of works of decorative and applied arts]. Mystetsvo ta Osvita [Art and Education], 1 (91).

Опубліковано

2020-06-25

Як цитувати

Папіш, Л. В. (2020). Діалог на уроках мистецтва. Мистецтво та освіта, (2 (96), 31–37. https://doi.org/10.32405/2308-8885-2020-2-31-37